Als je een afbeelding upload naar theforumisdown.com krijg je automatisch een url te zien naar je afbeelding (bijv: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/3dfoto.jpg)
nu heb ik zelf een uploadscript geschreven in php (niet voor mijn icon maar voor een andere site) en deze test ik dus op MIJN server, nu wil ik php de url naar het plaatje laten genereren maar wil niet het script editen als ik hem naar een andere server verplaats (zelfs de map mag niets uitmaken)
ik weet wel hoe ik de naam van het geuploade bestand kan weergeven (en deze wordt met move uploaded file naar ../images/upload/ gekopieerd) nu vraag ik me dus af hoe ik dus een absolute url naar dit bestand genereer er van uitgaande dat er zich meer directories achter de host bevinden www.helmet.nl/bla/test/images/upload/bestand.img bijvoorbeeld
In de search kon ik hier niets over vinden (maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen)
nu heb ik zelf een uploadscript geschreven in php (niet voor mijn icon maar voor een andere site) en deze test ik dus op MIJN server, nu wil ik php de url naar het plaatje laten genereren maar wil niet het script editen als ik hem naar een andere server verplaats (zelfs de map mag niets uitmaken)
ik weet wel hoe ik de naam van het geuploade bestand kan weergeven (en deze wordt met move uploaded file naar ../images/upload/ gekopieerd) nu vraag ik me dus af hoe ik dus een absolute url naar dit bestand genereer er van uitgaande dat er zich meer directories achter de host bevinden www.helmet.nl/bla/test/images/upload/bestand.img bijvoorbeeld
In de search kon ik hier niets over vinden (maar misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <? session_start(); require_once('../php/hlayer.php'); require_once('../php/class.TemplatePower.inc.php'); # Template initialiseren $tp = new TemplatePower( "upload.htm" ); $tp->prepare(); $tp->assign('self',$_SERVER['PHP_SELF']); # Controleren of de gebruiker wel rechten heeft if (isSet($_SESSION['user'])) { $user = $_SESSION['user']; } if ($user['login'] != 1) { $tp->newblock('notloggedin'); } if (!isSet($_FILES['image']) && $user['login'] == 1) { $tp->newblock('showupload'); } else { # De eigenlijke upload if ($_GET['action'] == 'doupload') { $allowed = array('image/jpeg','image/jpg','image/gif','image/pjpeg','image/png'); if (!in_array(strtolower($_FILES['image']['type']),$allowed)) { $tp->newblock('novalidfile'); } $file = $_FILES['image']['tmp_name']; if (is_file('../images/upload/' . $_FILES['image']['name'])) { $tp->newblock('fileexists'); } else { if (@move_uploaded_file($file,'../images/upload/' . $_FILES['image']['name'])) { $tp->newblock('doneuploading'); /* Hier wil ik dus het absolute pad toevoegen maar zoals al eerder aangegeven wil ik graag dat dit op elke host zonder enige wijziging werkt op het moment lees ik alleen de filename uit */ $tp->assign('bestand',$_FILES['image']['name']); } else { # Mocht er iets foutgaan? Foutmelding ! :) $tp->newblock('error'); } } } } $tp->printtoscreen(); ?> |
[ Voor 45% gewijzigd door Helmet op 06-10-2003 17:49 . Reden: code toegevoegd ]
Icons are overrated