Ik heb een 486 DX 4 met een 1Mb werkende videokaart. Als ik die 486 opstart krijg ik de melding "initializing plug en play cards" en dan houd hij op. Hij start niet verder op ook als ik de Videokaart in een ander slot zet. wie kan mij helpen..??
Zou je deze even willen lezen: Abbadon in je vorige topic. Want dit schiet niet echt op zo
Verwijderd
Bios op default zetten, plug and play uitzetten (werkte toentertijd nog niet zo feilloos als nu)
- Zitten er verder nog uitbreidingskaarten in de computer?
- Heeft hij het eerst wel gedaan?
- Sinds wanneer doet hij het niet meer?
- Heb je al een andere videokaart geprobeerd?
- Geeft hij nog piepjes tijdens het opstarten?
- Heeft hij het eerst wel gedaan?
- Sinds wanneer doet hij het niet meer?
- Heb je al een andere videokaart geprobeerd?
- Geeft hij nog piepjes tijdens het opstarten?
Wat voor soort videokaart? ISA? PCI? VLB?
Zitten er nog meer kaarten in?
Kijk eens op http://www.megasat.ch/totalhardware/index.html of je moederbord en/of videokaart er tussen staat, misschien dat er een jumper verzet moet worden.
Zitten er nog meer kaarten in?
Kijk eens op http://www.megasat.ch/totalhardware/index.html of je moederbord en/of videokaart er tussen staat, misschien dat er een jumper verzet moet worden.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik heb er geen uitbreidingskaarten in en hij werkt sinds 5 maanden niet meer. een andere videokaart wil nie, heb ik geprobeerd,. het is een PCI.
Het enige dat je dan nog kan proberen is de bios resetten oid.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:30:
Ik heb er geen uitbreidingskaarten in en hij werkt sinds 5 maanden niet meer. een andere videokaart wil nie, heb ik geprobeerd,. het is een PCI.
Verder heb je alles al gedaan als ik het zo hoor.
Overigens snap ik sowieso niet wat je met zo'n oud bakje wil...
Stop er eens een nieuw batterijtje op het moederboard......wil nog wel eens wonderen doen
Overigens weet je dat je geen Windows XP op zo'n bakje kan installeren neem ik aan?
Jongens Jongens, Ik werk elke dag met computers, voor XP heb je 64 Mb nodig, en ik heb een AMD 2400+, Ik wil gewoon die 486 op mijn AMD aansluite en kijke of ik er nog iets leuks mee kan
bij deze wil ik je succes wensen met XP op 64 mb. Als Microsoft al 128 mb als minimum stelt.......
Een videokaart voor je 486? welke games wil je er op spelen, Quake3? of voor je 2400, en wat wil je daar op spelen, patience, larry1, doom3?
Edit: en wat vindt je niet duur, 10 euro, 100 euro 1000 euro?
Een videokaart voor je 486? welke games wil je er op spelen, Quake3? of voor je 2400, en wat wil je daar op spelen, patience, larry1, doom3?
Edit: en wat vindt je niet duur, 10 euro, 100 euro 1000 euro?
[ Voor 55% gewijzigd door Teddy op 06-10-2003 18:06 ]
Verwijderd
Ik kan het niet meer volgen! Wees een wat specifieker met wat je wilt, wat is PRECIES je probleem en wat wil je er uiteindelijk mee gaan doen? Ik begrijp er op deze manier weinig van en het helpt ook niet echt als je geen gepaste antwoorden geeft op vragen die worden gesteld om jou te helpen.
No flame intended.
No flame intended.
't lijkt er sowieso op dat die videokaart er weinig mee te maken heeft. Het ding geeft gewoon beeld, dus daar ligt het niet aan..
Is er misschien iets mis met de harde schijf die eraan hangt? (iets ingesteld in de bios wat niet klopt, geen hdd aangesloten o.i.d?)
En wat voor kaarten zitten er verder nog meer in?
Is er misschien iets mis met de harde schijf die eraan hangt? (iets ingesteld in de bios wat niet klopt, geen hdd aangesloten o.i.d?)
En wat voor kaarten zitten er verder nog meer in?
Eigenlijk wil ik je niet meer helpen gezien de moeite die je neemt voor je startposts.
Dit is geen flame maar dat is gewoon Forumlogica
Wat voor NIC is het en waarom test je hem (mocht het PCI zijn) niet ff in die andere PC? (dit zei ik in dat andere topic ook al.)
Zorg nou aub voor DUIDELIJKHEID.
En anders doe je maar eerst een schone install van Windows 95 (Je zegt ook niet welk OS, maar dit is een goede gok).
En andere mensen: Je kon al netwerken maken voordat XP bestond hoor
Dit is geen flame maar dat is gewoon Forumlogica
Wat voor NIC is het en waarom test je hem (mocht het PCI zijn) niet ff in die andere PC? (dit zei ik in dat andere topic ook al.)
Ho! Bedoel je nou dat hij het al niet deed voordat je een netwerkkaart erin zette?Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:30:
Zorg nou aub voor DUIDELIJKHEID.
En anders doe je maar eerst een schone install van Windows 95 (Je zegt ook niet welk OS, maar dit is een goede gok).
Ja, dat kan. Zoals eerder gezegd, half GoT heeft een 486 als server staan.Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 17:41:
Jongens Jongens, Ik werk elke dag met computers, voor XP heb je 64 Mb nodig, en ik heb een AMD 2400+, Ik wil gewoon die 486 op mijn AMD aansluite en kijke of ik er nog iets leuks mee kan
En andere mensen: Je kon al netwerken maken voordat XP bestond hoor
[ Voor 73% gewijzigd door Voutloos op 06-10-2003 18:13 ]
{signature}
Ben ik nu de enige die het snapt
Hij heeft een 486 die na het booten de message ind e startpost geef, in deze pc zit alleen een videokaart (pci)
De TS wil deze pc werkend hebben zodat hij ff met een netwerkje kan klooien, er zit echter nog geen nic in de pc
Hij heeft al een andere videokaart geprobeerd maar dat hielp niet
/samenvatmodus
Zoals al een paar gezegd is, check de bios en laad de standaardwaarden ff in, en kijk wat de pc dan doet
ik neem aan dat er ook nog een hd/fd enzo aanwezig is in de pc, daarover mag ook wel ff wat meer vertellen
Hij heeft een 486 die na het booten de message ind e startpost geef, in deze pc zit alleen een videokaart (pci)
De TS wil deze pc werkend hebben zodat hij ff met een netwerkje kan klooien, er zit echter nog geen nic in de pc
Hij heeft al een andere videokaart geprobeerd maar dat hielp niet
/samenvatmodus
Zoals al een paar gezegd is, check de bios en laad de standaardwaarden ff in, en kijk wat de pc dan doet
ik neem aan dat er ook nog een hd/fd enzo aanwezig is in de pc, daarover mag ook wel ff wat meer vertellen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
hoe kan je een OS installen als er bij plug en play van de bios al niet verder wordt opgestart?Voutloos schreef op 06 October 2003 @ 18:07:
En ik zou of een andere videokaart erin proberen, mocht het ook niet willen het beestje afschrijven
Nogmaals: stop er eens een nieuw batterijtje op het moederboard, zo heb ik al diverse machines weer tot leven gebracht.....
....ik snap niet dat er mensen zijn die het hebben over netwerken en XP, het probleem zit hem in het opstarten van de machine.
....ik snap niet dat er mensen zijn die het hebben over netwerken en XP, het probleem zit hem in het opstarten van de machine.
TLRnZ en oVeRLoaD, OK. Ik was nog in de war van de misleidende info in het vorige topic. TS heeft dus een probleem met de videokaart. Sjee... zeg dat dan gewoon...
Ik kap hiermee, want ik doe moeite om iets van zijn vraag te maken en mijn glazenbol is nu helemaal warm en moet eerst even wat afkoelen.
Ik kap hiermee, want ik doe moeite om iets van zijn vraag te maken en mijn glazenbol is nu helemaal warm en moet eerst even wat afkoelen.
{signature}
Eindelijk, aan Frankie02 en TLRnZ heb je nog eens wat, Ik zal jullie methodes proberen. er zit alleen een werkende HDD op en een videokaart en geheugen en proccesor. verder zit er voor de 4 de keer geen extra kaarten in. Een vriend van mij zei dat ik de BIOS moest flashen, kan dat kloppen..??
Dank jeVerwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 18:38:
Eindelijk, aan Frankie02 en TLRnZ heb je nog eens wat, Ik zal jullie methodes proberen. er zit alleen een werkende HDD op en een videokaart en geheugen en proccesor. verder zit er voor de 4 de keer geen extra kaarten in. Een vriend van mij zei dat ik de BIOS moest flashen, kan dat kloppen..??
Over die Flash, waarom dan? Die PC heeft het ooit gedaan. Dus hij werkte al bij dit oude bios.
En als je gaat Flashen, doe het dan niet zelf.
{signature}
idd, probeer nou gewoon ff een bios reset of een nieuw batterijtje
verder snap ik niet dat je tijd in een 486 steekt, ookal krijg je het lan werkend die pc komt gewoon de cpu-kracht tekort om iets leuks mee te doen
muv freebsd ed natuurlijk
verder snap ik niet dat je tijd in een 486 steekt, ookal krijg je het lan werkend die pc komt gewoon de cpu-kracht tekort om iets leuks mee te doen
muv freebsd ed natuurlijk
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Jij niet alleen, zo snappen wij ook wat jij bedoeltVerwijderd schreef op 06 October 2003 @ 18:38:
Als nou iemand naar jou toekomt met het verhaal :
Ik wil een amd 2400 aansluiten op een 486 wat denk je dan?
Bios flashen kan je ook proberen, maar ga eerst eens met een batterij aan de slag,
en eventueel een verse install van w95
Hoe ga je de bios flashen dan als ie hangt voor dat ie de post volledig heeft doorgelopen ?
Dingetje hangt neem ik aan op initializing PnP devices.. en weigert verder iets van flop of hdd te gaan starten.. hmmmz ?
Dus je hebt of een hardware problem: gare chipset, rot mobo.
of je hebt ene bios probleem. Batterijen zijn vaak gesoldeerd op die ouwe bakkies, die vervang je niet zomaar.
Ik denk datje moet beginnen om eens in de bios te gaan neuzen. PnP os op NO. De irq's nakijken.. dat soort zooi.
Daarna zou je de jumperconfig eens moeten checken op je mobo.. en de bios eens clearen zou ook niet gek wezen..
Dingetje hangt neem ik aan op initializing PnP devices.. en weigert verder iets van flop of hdd te gaan starten.. hmmmz ?
Dus je hebt of een hardware problem: gare chipset, rot mobo.
of je hebt ene bios probleem. Batterijen zijn vaak gesoldeerd op die ouwe bakkies, die vervang je niet zomaar.
Ik denk datje moet beginnen om eens in de bios te gaan neuzen. PnP os op NO. De irq's nakijken.. dat soort zooi.
Daarna zou je de jumperconfig eens moeten checken op je mobo.. en de bios eens clearen zou ook niet gek wezen..
[ Voor 6% gewijzigd door boesOne op 06-10-2003 19:41 . Reden: schmedit ]
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Even offtoppic gaan, maar XP op een 486 kan dus min of meer wel hé; en nog snel ook!Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 17:41:
http://www.abzone.tk
Die oude batterijen (tonnetjes) kun je tijdelijk bovenop de oude klemmen en iemand die een beetje handig is soldeert hem bovenop de oude batterij.-boesOne- schreef op 06 October 2003 @ 19:39:
knip
Batterijen zijn vaak gesoldeerd op die ouwe bakkies, die vervang je niet zomaar.
knip
Alleen echte handige mensen doen veel moeite om de batterij eruit te halen en daar inplaats van er een nieuwe op de plek van de oude te solderen.
Is er niet wat hardware overleden?
Kun je niet aan een andere videokaart komen? (beurs, kennis, enz.)
Kijk eens aan de binnenkant of er iets te zien is. Kapotte condensators, chips enz.......
Kun je niet aan een andere videokaart komen? (beurs, kennis, enz.)
Kijk eens aan de binnenkant of er iets te zien is. Kapotte condensators, chips enz.......
mcb1
Ik heb net ontdekt dat de batterij is afgebroke, dus dan kan ik hem heel moeilijk gaan vervangen, ik denk dat ik hem afschrijf want zonder batterij doet ie het nie of wel..??
Kijk eens op je batterij, en ach wat zie je daar ? Jup als het goed is staat daar informatie over de batterij op, zo niet ? Welk mobo heb je , tik het in in google en er komt vast wel een beetje info over je moederboord ( en dus ook batterij ) tevoorschijn...
Voor iemand die elke dag met computers werkt vind ik dat je vrij domme vragen stelt...
Btw er is ook een edit knop..
Voor iemand die elke dag met computers werkt vind ik dat je vrij domme vragen stelt...
Btw er is ook een edit knop..
ja sorry hoor, maar een oude 486 is niet een pc waarvoor ik geleerd heb. Ik werk met Pentiums en AMD's
Maakt niet uit, je hebt toch je basis? en de basis is voor elke pc ongeveer gelijk.
Natuurlijk moet je af en toe wat opzoeken maar das niet zo moeilijk neem ik aan.
Natuurlijk moet je af en toe wat opzoeken maar das niet zo moeilijk neem ik aan.
Ga dan eens opzoek ipv alles te vragen , leer je veel meer van en is ook nog leuker.
wat heb je nou eigenlijk nog allemaal gedaan want zo komen we ook niet veel verder...
wat heb je nou eigenlijk nog allemaal gedaan want zo komen we ook niet veel verder...
Ontzettend veel, andere Videokaart, Geluidskaart eruit, Bios defaults enz. Maar misschien is het moederbord ook wel aan scheit.
Pagina: 1