baybus lampjes branden al als schakelaar uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik heb zelf een baybus met 4 schakelaars (aan/uit) gemaakt. Oftewel schakelaars met 3 pinnetjes eronder. Ik heb alles met 4 blauwe leds en 4 weerstanden gemaakt. Ik heb hem net op 12v aangeslote, zonder de fans erop. Maar gewoon ff om te testen. Er branden al 2 lampjes als ik de schakelaar op uit heb, maar die branden niet voluit.. slechts een klein beetje. Zet ik de schakelaar dan op aan dan branden ze gewoon normaal, dus veel feller dan eerst.

De andere 2 lampjes branden wel gewoon netjes alleen als je de schakelaar omzet. Ik heb alles hetzelfde gesoldeerd voor elke schakelaar en lampje.

Wat zou nu mijn probleem kunnen zijn????

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Maconoid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 01:16
Kan je het schema dat je gebruikt hebt posten? Zijn die led's bv in serie of paralel geschakeld? Hoeveel ohm zijn de weerstanden? Op deze manier is het alleen maar gokken.

Maconoid

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:42

M14

Hoe moeten wij ooit ruiken hoe jij het ding hebt opgebouwd?

En verder: als de denkt dat het schema klopt, dan moet je de connecties nalopen. Gewoon kijken of er niks korsluiting maakt oid.

* M14 voelt een boos modje aankomen :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hm, das wel erg vaag. Het lijkt wel alsof die schakelaars dan brak zijn en stiekem toch een beetje contact maakt van binnen.. Maar dat kan weer niet zou je denken.. 8)7

Probeer idd een schema te posten van je bus, tzal waarschijnlijk een hoop duidelijk maken :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

zo een soort iets had ik ook...

eerst brande mn lampje heel zwak en wat PRECIES hetzelfde als bij die andere lichtjes
en toen heb ik het ledje verwisselt en toen was het nog, dan heb ik ongeveer ALLES geprobeert en hij bleef het maar niet doen en heb ik nog maareen ander ledje dr in gedaan
en toen was het ineens wel goed 8)7

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

er moet wel een foutje inzitten.... loop eens alle draadjes af en kijk of ze kloppen met het schema...

ik gok:
als je een aan/uit/aan schakelaargebruik dat je 5V of 7V door je led+weerstand jaagt waardoor ie zachter brand. maar hij moet natuurlijk niet branden ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Oxi op 06-10-2003 20:00 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik gebruik een aan/uit schakelaar. Er is geen AAn/aan functie. Ik jaag er 12 volt doorheen. Ik heb nog even alles nagelopen, geen kortsluiting oid. Een schema moet ik weer ff zoeken, heb ik tijd geledden uitgeprint, had het gedownload van een site... ik zal op zoek gaan.

maar ik heb de lampjes en de schakelaars waarrbij de ledjes blijven branden net zo aangesloten als de andere 2, en die doen het wel normaal.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Verwijderd

Sorry, maar hier kunnen we niks mee.

Mail me maar zodra je het schema hebt, dan kan dit topic evt. weer open.
Foto's van hoe je te werk bent gegaan of het eindresultaat kan wellicht ook toevoegende waarde hebben tot oplossing van je probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 22:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.