Capacitors/resistors RGB kabel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:34
Ik wil graag gebruik maken van RGB op mijn Super Nintendo, alleen nu is het zo dat als je een Gamecube RGB kabel hiervoor gebruikt het beeld zwart is.
Nou heb ik gelezen dat je de capacitors van de RGB kabel moet verwijderen en dan kun je em op de SNES gebruiken (en ook een modified NTSC N64). De kabel werkt dan alleen niet meer op de Gamecube (maar dat maakt mij in dit geval weinig uit).
Ik weet alleen nog niet hoe ik die capacitors verwijder. Iemand enig idee? Plaatjes misschien?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom zou je dat willen? De beeldkwaliteit van de Super N wordt er echt niet beter op denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik hou er niet van om ergens verwijderd te worden ;)

Maar zijn die weerstanden niet de impendanties van de kabel? net zoals je 75 ohm coaxkabel hebt?

Resistors zijn meestal weerstanden, en Capacitors heten condensatoren in het Nederlands.

Google nog even verder, ik reageer alleen maar omdat ik mijn nick zag staan :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Shadow_Zero
@deepspace: ik heb genoeg gelezen om er van uit te gaan dat de beeldkwaliteit van de SNES er zeker op vooruit gaat.
Kom op zeg, composiet kun je toch niet op een hoop gooien met true RGB?

@Resistor: jouw verhaal is te technisch voor me :P
Ik heb al op een ander forum gelezen hoe het moet. Ik moet de cylinders die op de wires zitten er af knippen en de wires weer met elkaar verbinden. Maar ik knip nog niks eer ik precies weet hoe ik die wires weer met elkaar verbindt.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat je dat schakelaartje achterop je SNES verkeerd hebt staan?
Voor de rest kan ik je niet helpen, maar zou lullig zijn als het dat schakelaartje gewoon is ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@Shadow_Zero: normaal niet, maar je kunt de lage resolutie van de SNES ook niet vergelijken met een 1024x768 van een computerbeeldscherm -> conslusie: het beeld word misschien wel scherper, maar ook blokkeriger!

• Shadow_Zero
deepspace schreef op 06 October 2003 @ 18:37:
@Shadow_Zero: normaal niet, maar je kunt de lage resolutie van de SNES ook niet vergelijken met een 1024x768 van een computerbeeldscherm -> conslusie: het beeld word misschien wel scherper, maar ook blokkeriger!
De details worden fijner en de kleuren beter, dat is de essentie van RGB. Waarom zou het blokkeriger worden?
Ik wed dat je je dvd-speler ook niet met composiet aansluit :P

• Shadow_Zero
Aikon schreef op 06 October 2003 @ 18:22:
Is het niet zo dat je dat schakelaartje achterop je SNES verkeerd hebt staan?
Voor de rest kan ik je niet helpen, maar zou lullig zijn als het dat schakelaartje gewoon is ;)
Dat heeft niks met RGB te maken. Dat is voor de RF aansluiting.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Shadow_Zero schreef op 07 October 2003 @ 00:09:
[...]

De details worden fijner en de kleuren beter, dat is de essentie van RGB. Waarom zou het blokkeriger worden?
Ik wed dat je je dvd-speler ook niet met composiet aansluit :P
Je zegt het al precies goed. Details worden feiner, en kleuren worden beter. Probleem met de SNES is dat de er GEEN details zijn :9 , de grove resolutie wordt alleen duidelijker. Wat eerst een beetje wazig was, is nu lekker strak. Dat is hetzelfde als ik hier met mijn 21" een resolutie van 320x240 ga bekijken, dan zie ik ook een en al blokken (en zo geweldig geweldig kijkt dat ook niet). Door het gebruik van composite wordt dat blokeffect een beetje verminderd (soort filtering) ;) (natuurlijk geen echte filtering, maar gewoon mindere kwaliteit). Natuurlijk zullen de kleuren zeker wel beter zijn met RGB, maar ik weet niet of een scherper beeld wel echt wensbaar is.

Ik zeg dus niet dat RBG slechter beeld geeft (zou gek zijn), maar ik wil alleen aangeven dat je je moet afvragen of een strakker beeld altijd beter is (subjectief bedoeld dan).

En BTW: DVD kijk ik lekker op mijn 21" monitor, en is dus mooi via een BNC kabel aangesloten, wat zorgt voor fijne details en mooie kleuren, maar wel op 1600x1200 ;)

• Shadow_Zero
Ach, de RGB kabel heb ik toch al, dus ik zie het wel (als het me lukt om em te modden).
En tja, ik kijk liever vanuit m'n luie bank naar mijn breedbeeld tv. Is toch allemaal net iets makkelijker en fijner ;)
(en ja, ik heb draadloze keyboard en muis en een mpeg kaart die via s-video aan m'n tv is verbonden. Just isn't the same :P )

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Het beeld op een tv is niet te vergelijken met dat op een pc monitor, dus die vergelijking je maakt met 320x240 op een 21 inch gaat al niet op. Daarbij, bij composiet video op een tv heb je altijd last van niet-strakke kleurovergangen, met name rood loopt vaak erg 'uit', en een soort 'lopende' randjes langs bepaalde kleuren. Ook een snes beeld ziet er met rgb veel beter uit dan via composiet. Het wordt niet blokkeriger zoals je dat bij low-res op een pc monitor ervaart, het wordt gewoon mooier (ik spreek uit ervaring).

• Shadow_Zero
@jasjenl: als je uit ervaring spreekt, heb je dan ook een modified RGB kabel? Of had je een originele PAL SNES RGB kabel?
Pagina: 1