[Linux] Na partitie move GLIBc 'verdwenen'?

Pagina: 1
Acties:

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 20:00
Na een verre omweg om Debian (Woody) te installeren door eerst RedHat (die de Adaptec SCSI-RAID kaart wel kende) te hebben geïnstalleerd kom ik bij het volgende probleem aan.

Na deze HOWTO te hebben gevolgd ben ik na de laatste reboot verder gegaan op mijn eigen weg. Aangezien ik een partitie of vijf meer had aangemaakt. Punt was nu dus dat die partities nog niet gemount waren cq. gevuld waren. Dus ik mooi hetvolgende doen:
code:
1
2
3
4
5
6
init 1
mv /var /var_
mkdir /var
mount /dev/sda5 /var
cp -a /var_ /var
rm -rf /var_

Dit heb ik zo bij /tmp, /home, /usr en /var gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/sda2             9.6G   44M  9.0G   1% /
/dev/sda1             243M  7.5M  223M   4% /boot
/dev/sda5              34G  127M   31G   1% /var
/dev/sda6             9.6G  849M  8.2G  10% /usr
/dev/sda7             4.8G   34M  4.5G   1% /tmp
/dev/sda8             7.4G   33M  6.9G   1% /home

Hetvolgende probleem doet zich na een reboot voor. Ik krijg telkens een GLIB(c) error:
who: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by who)

Of iets als:
uptime: error while loading shared libraries: libproc.so.2.0.11: cannot open shared object file: No such file or directory

Kortom, er iets mis met m'n GLIBc en misschien wel kernel. Het 'leuke' is dat /lib/libc.so.6 een sym link is naar /lib/libc-2.2.5.so. libproc bestaat wel, maar heeft alleen een ander versie nummer.

Help ;)?!

zeroxcool.net - curity.eu

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 10:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je bent dus min of meer 'on the fly' - dus zonder complete herinstallatie - overgestapt van Red Hat naar Debian? Ik vermoed dat daar je probleem ligt: beide distributies gebruiken andere versies van software en het is zelfs zo, dat gelijke versies op een andere manier gecompileerd kunnen zijn en dus alsnog verschillend zijn. Waarschijnlijk zijn er wat stukjes Red Hat achtergebleven waarover Debian nu struikelt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Inderdaad, alle programma's die in /usr staan zul je opnieuw moeten installeren.
het beste kun je gewoon overnieuw beginnen, en de _hele_ howto volgen, want dan gaat het wel goed , chroot enzo heeft wel degelijk nut ;)

Of je zult elke package die je nu hebt geinstalleerd in RedHat de Debian versie van moeten installeren, met waarschijnlijk als resultaat dat je een systeem overhoudt waar de ene package van RedHat is, en de andere van Debian, en dat wil je echt niet ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zeroxcool
Als je even de HOWTO snel bekijkt zie je dat ik dus niet zo on-the-fly ben overgestapt, anyways. In het kort ging het zo, van je swap een partitie (ext3) maken, daarvoor apt downloaden (debootstrappen), dan de chroot in gaan. Kernel compilen e.d. dan aantal keren rebooten...

Kortom ik heb de hele HOWTO wel degelijk gevolgd tot en met de laatste reboot (...na de laatste reboot verder...) dat is vanaf hier:
http://trilldev.sourcefor...html#the%20home%20stretch

Het zal er natuurlijk aan liggen dat /lib misschien niet helemaal goed aangemaakt is in de chroot (dat in RedHat /mnt/deb heette).

[ Voor 3% gewijzigd door zeroxcool op 06-10-2003 17:51 ]

• zeroxcool
Ik heb me eigen niet echt duidelijk gemaakt... Debian heeft gewoon goed werkt totdat ik dus de andere partities ging indelen (en kopieren). Het heeft dus gewerkt, en er is iets fout gegaan met dat kopieren naar de nieuwe (lege) partities. Maar wat is dat dan? Aangezien ik dan weet waar ik rekening mee moet houden...

• zeroxcool
Niemand nog een idee?

Pagina: 1