Na een verre omweg om Debian (Woody) te installeren door eerst RedHat (die de Adaptec SCSI-RAID kaart wel kende) te hebben geïnstalleerd kom ik bij het volgende probleem aan.
Na deze HOWTO te hebben gevolgd ben ik na de laatste reboot verder gegaan op mijn eigen weg. Aangezien ik een partitie of vijf meer had aangemaakt. Punt was nu dus dat die partities nog niet gemount waren cq. gevuld waren. Dus ik mooi hetvolgende doen:
Dit heb ik zo bij /tmp, /home, /usr en /var gedaan:
Hetvolgende probleem doet zich na een reboot voor. Ik krijg telkens een GLIB(c) error:
who: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by who)
Of iets als:
uptime: error while loading shared libraries: libproc.so.2.0.11: cannot open shared object file: No such file or directory
Kortom, er iets mis met m'n GLIBc en misschien wel kernel. Het 'leuke' is dat /lib/libc.so.6 een sym link is naar /lib/libc-2.2.5.so. libproc bestaat wel, maar heeft alleen een ander versie nummer.
Help
?!
Na deze HOWTO te hebben gevolgd ben ik na de laatste reboot verder gegaan op mijn eigen weg. Aangezien ik een partitie of vijf meer had aangemaakt. Punt was nu dus dat die partities nog niet gemount waren cq. gevuld waren. Dus ik mooi hetvolgende doen:
code:
1
2
3
4
5
6
| init 1 mv /var /var_ mkdir /var mount /dev/sda5 /var cp -a /var_ /var rm -rf /var_ |
Dit heb ik zo bij /tmp, /home, /usr en /var gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/sda2 9.6G 44M 9.0G 1% / /dev/sda1 243M 7.5M 223M 4% /boot /dev/sda5 34G 127M 31G 1% /var /dev/sda6 9.6G 849M 8.2G 10% /usr /dev/sda7 4.8G 34M 4.5G 1% /tmp /dev/sda8 7.4G 33M 6.9G 1% /home |
Hetvolgende probleem doet zich na een reboot voor. Ik krijg telkens een GLIB(c) error:
who: /lib/libc.so.6: version `GLIBC_2.3' not found (required by who)
Of iets als:
uptime: error while loading shared libraries: libproc.so.2.0.11: cannot open shared object file: No such file or directory
Kortom, er iets mis met m'n GLIBc en misschien wel kernel. Het 'leuke' is dat /lib/libc.so.6 een sym link is naar /lib/libc-2.2.5.so. libproc bestaat wel, maar heeft alleen een ander versie nummer.
Help