Mensen, ik heb een simpel c++ programma dat ik wil porten naar Linux, hebben jullie misschien suggesties hoe ik dit zou kunnen doen? Zijn er compilers, editors, debuggers?
alvast bedankt
alvast bedankt
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 16:48 ]
En heb je eigenlijk al wel geprobeerd het onder Linux te compileren met bv. gcc? Zolang het ANSI-C++ is, moet het compileren en werken. Als er iets in de code puur voor dos geschreven is, dan zal er een error optreden en moet je andere code gebruiken.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:53:
Het is een simpel dos programma. Hij gebruikt dus geen GUI, volgens mij ook geen API. Het programma gebruikt fstream, iostream, cstrings
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door neevedr op 06-10-2003 17:02 ]
Ik heb volgens mij gewoon void main() kunnen gebruiken, gcc deed niet moeilijk.neevedr schreef op 06 October 2003 @ 17:01:
klopt het dat lLinux geen "void main()" kent maar alleen "int main()" ?
Nee hoor krijg je alleen een warning op:neevedr schreef op 06 October 2003 @ 17:01:
klopt het dat Linux (Redhat8) geen "void main()" kent maar alleen "int main()" ?
[ Voor 17% gewijzigd door BoAC op 06-10-2003 17:04 ]
void main () is geen geldige C/C++, dat moet int zijnneevedr schreef op 06 October 2003 @ 17:01:
klopt het dat Linux (Redhat8) geen "void main()" kent maar alleen "int main()" ?
CString is van MSBoAC: TS: Volgens mij komt die cstring bij Borland C++ vandaan klopt dat?
[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 06-10-2003 17:17 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het wordt 'toegestaan' in C maar in C++ is het verboden ling.oisyn schreef op 06 October 2003 @ 17:15:
void main () is geen geldige C/C++, dat moet int zijn
Ook borland heeft een include-file cstring: Borland C++ 4.x DOS-programsCString is van MS
[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 06-10-2003 17:24 ]
in C89 nog wel ja, maar sinds C99 dus niet meerBoAC schreef op 06 oktober 2003 @ 17:23:
[...]
Het wordt 'toegestaan' in C maar in C++ is het verboden ling
uhm, ten eerste is bc4 erg oud, en ten tweede klopt er geen reet (meer) van die headers die ze includenOok borland heeft een include-file cstring: Borland C++ 4.x DOS-programs
en de TS typte het met kleine letters
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt ben ik het mee eens maar:.oisyn schreef op 06 October 2003 @ 17:44:
uhm, ten eerste is bc4 erg oud, en ten tweede klopt er geen reet (meer) van die headers die ze includen
in C++ heb je de header <cstring>, maar dat is dus eigenlijk een soort van wrapper om C's <string.h>, maar dan met alle identifiers in de std namespace
Dus nam ik aan dat het om een ouder progje ging Oke?Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:53:
Het is een simpel dos programma. Hij gebruikt dus geen GUI, volgens mij ook geen API. Het programma gebruikt fstream, iostream, cstrings
Verwijderd
Simpel is niet gelijk aan oud.BoAC schreef op 06 October 2003 @ 22:09:Dus nam ik aan dat het om een ouder progje ging Oke?