Aan de hand van dat andere gesloten topic
Het gaat om deze code, het eerste deel werkt prima, het voornamelijk om het onderste gedeelte.
Dit werkt in principe prima, ik krijg keurig een array terug met daarin de individuele waardes, Deze waardes gebruik ik in de volgende query om een select te maken.
En in de volgende code gaat het dus fout. Het gaat om een code die eerder door iemand anders is gemaakt, en die ik moet aanpassen. Het probleem is dus dat hij de variablen niet meekrijgt, terwijl dit stukje van de code niet is aangepast. Dit komt dus rechtstreeks uit de orginele file waar het wel werkt. Maar ik heb volgens mij niet in de voorstaande code aangepast waardoor het nu niet zou moeten werken.
Het zal uiteindelijk wel iets heel stoms zijn, maar ben hier nu al een paar dagen mee bezig en kom er niet echt uit.
Het gaat om deze code, het eerste deel werkt prima, het voornamelijk om het onderste gedeelte.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/scripts/util.php"); $sql = new MySQL_class; $sql->Create("******"); $Queryfid = ("SELECT forum_id FROM auth_access WHERE auth_access.group_id = 18"); while (list ($data) = mysql_fetch_row($result)) $blaat[] = $data; } print_r($blaat); |
Dit werkt in principe prima, ik krijg keurig een array terug met daarin de individuele waardes, Deze waardes gebruik ik in de volgende query om een select te maken.
PHP:
1
2
3
4
| $query = ("SELECT topics.topic_title, topics.topic_poster, topics.topic_time, topics.topic_id, topics.forum_id, users.user_id, users.username FROM topics INNER JOIN users ON topics.topic_poster = users.user_id WHERE forum_id = '$blaat' ORDER BY topic_id DESC LIMIT 0, 5"); |
En in de volgende code gaat het dus fout. Het gaat om een code die eerder door iemand anders is gemaakt, en die ik moet aanpassen. Het probleem is dus dat hij de variablen niet meekrijgt, terwijl dit stukje van de code niet is aangepast. Dit komt dus rechtstreeks uit de orginele file waar het wel werkt. Maar ik heb volgens mij niet in de voorstaande code aangepast waardoor het nu niet zou moeten werken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| $result = mysql_query($query); while (list ($lijst) = mysql_fetch_array($result)) { $totaal_berichten = $sql->QueryItem("SELECT COUNT(*) FROM topics"); for ($i = 0; $i < $sql->rows; $i++) { $sql->Fetch($i); $topic_title = $sql->data[topic_title]; $username = $sql->data[username]; $topic_time = $sql->data[topic_time]; $topic_id = $sql->data[topic_id]; $forum_id = $sql->data[forum_id]; $topic_title = maxChar($topic_title, 54); $username = maxChar($username, 30); $datum = date('H:i d-m-Y', ($topic_time)); echo ("<br> <a href='/forum/viewtopic.php?topic=".$topic_id."&forum=".$forum_id."&0&link=2'>".$topic_title."</A><br>"); echo (" door <b>".$username."</b> om ".$datum."<br>"); } if ($totaal_berichten == 0 ) { echo ("<br><p class='subkop2' align='left'> Er zijn nog geen forumberichten geplaatst.</p>"); } ?> |
Het zal uiteindelijk wel iets heel stoms zijn, maar ben hier nu al een paar dagen mee bezig en kom er niet echt uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 16:49 . Reden: stukje code vergeten ]