Ik ben maar eens bezig gegaan met AS2.0, nu kwam ik direct al op een probleem. Wanneer ik mijn XML parse, wil ik aan de hand van de informatie een of meerdere MC's aanmaken. Nu kon ik dit in MX doen met:
In AS2.0 kan ik het object myXML geen variabele meer meegeven, waardoor bovenstaande methode niet meer mogelijk is. Om dit op te lossen dacht ik om een class te schrijven die het XML object extends, met als extra een variabele parent. (ik heb het overigens nog niet werkend gekregen.
Is dit de goede methode of kan ik het ook op een andere manier aanpakken. BTW. nu met de komst van private en public variabelen is het nog verstandig om getter/setter functies te gebruiken? Wat je met een public variabele zou krijgen:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
| myXML = new XML(); myXML.ignoreWhite = true; myXML.parent = this; myXML.onLoad () { ... this.parent.createEmptyMovieClip(); } |
In AS2.0 kan ik het object myXML geen variabele meer meegeven, waardoor bovenstaande methode niet meer mogelijk is. Om dit op te lossen dacht ik om een class te schrijven die het XML object extends, met als extra een variabele parent. (ik heb het overigens nog niet werkend gekregen.
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| class eXML extends XML { private var parent:String; function eXML () {} public function get _par ():String { return parent; } public function set _par ( parent_param:String ):Void { parent = parent_param; } } |
Is dit de goede methode of kan ik het ook op een andere manier aanpakken. BTW. nu met de komst van private en public variabelen is het nog verstandig om getter/setter functies te gebruiken? Wat je met een public variabele zou krijgen:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
| class eXML extends XML { public var parent:String; function eXML () {} } |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 12:46 ]