Toon posts:

Wit beeld met TI4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn 128Mb GeForce 4 TI4200. Als ik windows XP opstart kom ik zoals gewoonlijk in het aanmeld scherm en meld ik mij aan. Als ik dan vervolgens op "enter" druk, krijg ik een volledig wit beeld en dat was het. Dit gebeurt volgens mij (weet ik niet zeker) alleen als mijn pc een tijdje niet aangestaan heeft, dus koud is. Ik heb gehoord dat het een instelling in de BIOS kan zijn, maar ik kan er niet achter komen welke instelling.

Wie kan mij helpen met dit probleem??

Groeten Jeroen Jansen

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Gebeurt dit ook als je inlogt als de admin (2 x ctrl-alt-del bij je user-selectie scherm)?

[ Voor 1% gewijzigd door Device Manager op 06-10-2003 16:26 . Reden: spelfout ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar twee keer ingelogd op admin, maar volgens mij deed hij het de ene keer wel jah.

Gr. Jeroen Jansen

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Probeer eens in de veilige modus de driver te verwijderen en dan kiijken of je wel in kunt loggen?

(Veilige modus = F8 tijdens het opstarten van je PC)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk niet dat dit topic lang open blijft. Wat heb je allemaal al geprobeert? En idd ff in veilige modus videokaart driver verwijderen. Andere gebruikers ook last van. Doet de rest het wel goed. Probeer eens zelf wat. Dit is de Got.

Verwijderd

Topicstarter
werkt denk ik niet, want ik heb ook al een andere driver geprobeerd, maar voor deze videokaart hadden ze er per ongeluk een TI 4200 64Mb ingezet, toen ben ik er heen gegaan en hebben ze er een 128 ingezet, zonder in de BIOS te kijken, kan het zijn dat er in de BIOS iets loos is..??

Gr Jeroen

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je kan de bios instellingen ff resetten, dus op default zetten weer. En groeten hoeft ook niet bij elke post.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook nog een andere oorzaak hebben??

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Mij lijkt het puur software matig, ik denk dat een Windows-Reinstall wel zal helpen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows al 4 keer opnieuw geinstalleerd. dat helpt ook nie, ik denk dat hij stuk is, maar dat weet ik ook niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die iets weet..?? als ik een nieuwe videokaart moet hebben, geef me dan eens een kaart die waanzinnig goed voor games is, niet boven de E 200 aub

Verwijderd

Het ligt niet aan je videokaart... het zou echt een klein iets zijn...

Reset je bios is aangezien ik niet kan opmerken dat je dat nog niet hebt gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bios idd nog niet gereset, maar is load bios defaults genoeg of moet ik echt effe de jumper verzetten..??

Verwijderd

ik zou eerst gewoon load default en als dat niet werkt een CMOS uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar wat versta ij onder CMOS

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Dat jumpertje verzetten :Y) Wanneer heb je die videokaart gekocht en waar, misschien kan je garantie claimen. Heb je al geprobeerd een andere videokaart in je systeem te zetten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart 21 juli gekocht en heb nog garantie, dus ik zal er effe heen

Verwijderd

Topicstarter
En voordat ik het vergeet, Mijn vorige XP versie zei dat het systeem instabiel was geworden door mijn videokaart

• Mojo

Mojo

The Power Within

Dan zou ik zeggen dat er toch iets mis is met je videokaart, al geprobeerd een andere videokaart in je systeem te zetten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik er nog geen nieuwe kaart ingehad, maar voor deze zat er een TI 4200 64 Mb in, en die gaf geen problemen

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ga dan terug naar de winkel en haal een nieuwe videokaart, dan zou het probleem moeten zijn opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn pc geformateerd en geinstalleerd, zonder de driver v/d videokaart, en nu is het nog niet goed

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:49 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zoals ik al zei, neem je kaart mee terug naar de winkel en het liefst je hele kast erbij, leg ze het probleem uit en ke krijgt een nieuwe kaart.

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen jah, maar het klinkt misschien vreemd, maar als ik mijn stereotoren uit heb (die zit op mijn pc aangesloten) doet hij normaal geloof ik, maar dat kan het toch nooit zijn of wel..??

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Je moet je pc ook aarden :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Mojo

Mojo

The Power Within

Had je die stereo al aangesloten toen je die 64 MB kaart had?

Verwijderd

Topicstarter
nee, toen had ik m nog niet aangesloten

• Mojo

Mojo

The Power Within

Probeer je PC dan eens te aarden dmv een draadje van de kast (een niet geverfd oppervlak) van de PC naar de verwarming.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het wel eens zonder radio op de pc

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 15:44 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Een electriciteits draadje wel meende ik, wat ook kan als je het niet vertrouwd een geaard stopcontact nemen.

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het echt daaraan liggen..??

Verwijderd

Daar kan het zeker aan liggen. Niet geaarde stop contacten zorgen vaker voor problemen.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Precies!! Het zoe goed aan de combinatie stereo kunnen liggen, dat zijn nl. 2 aparte appraten die misschien een lekstroom heeft. Het is me alleen niet duidelijk waarom je alleen in windows wit beeld krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
soms krijg ik gewoon onder het internetten ook een wit beeld, maar dat is zelden

• Mojo

Mojo

The Power Within

Probeer je stereo eens te ontkoppelen dan. Als het dan werkt dan weet je waar het aan ligt.

Pagina: 1