Toon posts:

[W2K Server] Kan als Administrator niet lokaal inloggen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze melding als ik met het administrator account op de Windows 2000 server wil inloggen

The local policy of this system does not permit you to logon interactively.

Deze server draait nu net een week oude was gecrasht door 1 van de twee kapotte processoren.

Nu staat een een derde generatie compaq te knorren. En werkte tot voor het weekend perfect. Nu kreeg ik een melding van de werknemers dat de cursisten niet kunnen inloggen.

Alle gebruikers kunnen inloggen behalve cursist en de administrator. Ik heb geen andere gebruiker die dit kan om dat we de admin rollen nog aan het ontwikkelen waren op papier.

Iemand?

Nu kan ik op de workstations wel als administrator inloggen op het domein en ook met een remote viewer op het systeem. Alleen op een of andere wijze is dus in de policy aangegeven dat ik niet met administrator account/groep niet kan inloggen ,hij kan wel de account vinden en lezen. Alleen hoe pas ik nu de policy's aan op de server nu ik niet daadwerkelijk er op kan inloggen? En hoe kan dit veranderd zijn?

Admin pack nog niet geprobeerd! Maar zou dit mogelijk zijn

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Foutmelding maar even uit de titel gehaald en er wat anders van gemaakt ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
Met het admin pack kun je remote je AD beheren idd. Log je lokaal in of op het domein?

Meldingen in je eventlog? Die kun je ook remote bekijken met het admin pack.

[ Voor 32% gewijzigd door djluc op 06-10-2003 16:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je naar Start -> Run -> mmc.exe gaat, kan je als je de "Group Policy" snap-in toevoegen, tijdens het toevoegen zal er gevraagd worden naar welke PC je wilt connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat met gpedit.msc heb ik al geprobeerd alleen dat lukte niet!

Maar hoe kan dit zo ineens?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat lukte er precies niet? Kreeg je een bepaalde foutmelding, of is het resultaat gewoon niet wat het zou moeten zijn?

Verwijderd

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;276590
Error Message: The Local Policy of This System Does Not Permit You to Log on Interactively

Adminpak even installeren is inderdaad de oplossing. Deze is te downloaden bij microsoft. Via MMC op een werkstation de server policies openen is idd ook een oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de mmc snap in kan ik ik het niet vinden.

Dus nog ff kijken waar ik de admin pack kan downloaden

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

windows 2003 admin pack kijk wel uit zitten meer features in dan 2000 aankan dus handle with care!!!!!!!!!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anders even net use * \\dc\admin$ /user:domain\admin-user /persistent:no doen en adminpak.msi uit je system32 dir overtrekken en installeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het 2K admin pack vind je op je server in de %windir%\system32 map..

//edit
aargh te lang aan de telefoon gezeten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 20:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Echoooooooo :+

[edit]
Dan nog, TS kan niet via console inloggen, dus %windir%\system32 werkt dan ook niet echt met zoeken :P

[ Voor 81% gewijzigd door alt-92 op 08-10-2003 20:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
BackSlash32 schreef op 08 October 2003 @ 20:09:
Echoooooooo :+

[edit]
Dan nog, TS kan niet via console inloggen, dus %windir%\system32 werkt dan ook niet echt met zoeken :P
Wel als de admin shares nog open staan.

Verwijderd

Topicstarter
ntrights.exe was het.

Alleen waarom dit ontstaan is is me compleet vreemd?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:35:
ntrights.exe was het.

Alleen waarom dit ontstaan is is me compleet vreemd?
in het vervolg auditing aanzetten, mischien is je server wel gecompromiteerd nu en heeft 1 of andere grapjas het admin password achterhaald en dacht ie systeembeheer te kunnen plagen door het admin account uit te sluiten...

maw: goede scan van het systeem op rechten en het adminpassword onmiddelijk veranderen

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1