Ik heb hier 2 strings met ogenschijnlijk dezelfde inhoud, maar als ik ze wil vergelijken, dan zegt c# dat ze toch niet identiek zijn.
de ene string word uit een database gehaald met de volgende code:
en de 2e word omgezet vanuit een chararray:
als ik deze ga vergelijken dmv een if-statement, dan springt hij elke keer door naar het else gedeelte. als ik ze echter eerst in 2 textBoxjes zet, en deze met elkaar ga vergelijken, dan zegt c# dat de waarde van de editBoxjes wel gelijk zijn.
we hebben met trim al geprobeert om overbodige tekens uit de string te halen, en dit werkt ook niet. inmiddels hebben we het al opgelost dmv System.String.Compare, deze werkt wel goed, we zijn alleen heel nieuwschierig waar het nou precies aan ligt.
de ene string word uit een database gehaald met de volgende code:
C#:
1
| blaat2 = dataSet11.gebruikers.FindBygebruikersnaam(para1string).wachtwoord; |
en de 2e word omgezet vanuit een chararray:
C#:
1
2
| string para1string; para1string = new string (parameter1) |
als ik deze ga vergelijken dmv een if-statement, dan springt hij elke keer door naar het else gedeelte. als ik ze echter eerst in 2 textBoxjes zet, en deze met elkaar ga vergelijken, dan zegt c# dat de waarde van de editBoxjes wel gelijk zijn.
we hebben met trim al geprobeert om overbodige tekens uit de string te halen, en dit werkt ook niet. inmiddels hebben we het al opgelost dmv System.String.Compare, deze werkt wel goed, we zijn alleen heel nieuwschierig waar het nou precies aan ligt.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz