vorige week kreeg ik bij 1 van mijn computers de melding schrijf/leesfout bij het opstarten van windows.
ik kreeg de zooi met floppy's en bootable cd niet meer aan de praat.
dus schijf der uit en in een andere pc gehangen. (2de schijf)
met behulp van partition magic 8.0 kwam ik er al snel achter dat mijn partitie zwaar beschadigd was en ook niet meer te redden was.
nadat ik de partitie had verwijderd en een nieuwe had aangemaakt (NTFS) wou ik weer de boel installeren. ik was ff vergeten dat hij FAT32 moest zijn om mijn image der op te bakken. (anders zag norton ghost hem niet) dus ik de NTFS partitie met partition magic verwijderen en een fat32 aanmaken. klaar. de pc moest alleen nog ff opnieuw gestart worden.
ik wou ff checken of het was gelukt en ik start partition magic 8.0 weer op.
foutmelding "bad partition table. error: 100" resultaat partition magic start niet op zolang de schijf aangesloten is.
windows xp install geeft de melding dat hij geen toegang heeft tot de schijf.
fdisk kan er iets meer mee. zo kan ik met fdisk een nieuwe partitie maken, maar als ik dan gereboot heb dan is de net aangemaakte partitie weg.
windows schijfbeheer kan er ook niks mee, die ziet de schijf niet eens.
de schijf staat wel in de hcl en bij eigenschappen staat dat het apparaat correct werkt.
de bios ziet de schijf ook gewoon met autodetect en daar word ook alles netjes aangegeven.
dus nou denk ik "de schijf werkt wel, alleen ik kan er niet op komen"
en nou was mijn vraag of iemand weet hoe ik er nu wel op kan komen.
misschien heb jij ooit zoiets gehad en weet je daarom hou ik dit kan oplossen.
ik heb inmiddels al een nieuwe schijf gekocht maar deze 40GB opslag kan ik wel gebruiken. het zou dus fijn zijn als ik hem weer aan de praat krijg.
het gaat om een Maxtor schijf met het typenummer: 4K040H2
alvast bedankt voor de moeite.
ik kreeg de zooi met floppy's en bootable cd niet meer aan de praat.
dus schijf der uit en in een andere pc gehangen. (2de schijf)
met behulp van partition magic 8.0 kwam ik er al snel achter dat mijn partitie zwaar beschadigd was en ook niet meer te redden was.
nadat ik de partitie had verwijderd en een nieuwe had aangemaakt (NTFS) wou ik weer de boel installeren. ik was ff vergeten dat hij FAT32 moest zijn om mijn image der op te bakken. (anders zag norton ghost hem niet) dus ik de NTFS partitie met partition magic verwijderen en een fat32 aanmaken. klaar. de pc moest alleen nog ff opnieuw gestart worden.
ik wou ff checken of het was gelukt en ik start partition magic 8.0 weer op.
foutmelding "bad partition table. error: 100" resultaat partition magic start niet op zolang de schijf aangesloten is.
windows xp install geeft de melding dat hij geen toegang heeft tot de schijf.
fdisk kan er iets meer mee. zo kan ik met fdisk een nieuwe partitie maken, maar als ik dan gereboot heb dan is de net aangemaakte partitie weg.
windows schijfbeheer kan er ook niks mee, die ziet de schijf niet eens.
de schijf staat wel in de hcl en bij eigenschappen staat dat het apparaat correct werkt.
de bios ziet de schijf ook gewoon met autodetect en daar word ook alles netjes aangegeven.
dus nou denk ik "de schijf werkt wel, alleen ik kan er niet op komen"
en nou was mijn vraag of iemand weet hoe ik er nu wel op kan komen.
misschien heb jij ooit zoiets gehad en weet je daarom hou ik dit kan oplossen.
ik heb inmiddels al een nieuwe schijf gekocht maar deze 40GB opslag kan ik wel gebruiken. het zou dus fijn zijn als ik hem weer aan de praat krijg.
het gaat om een Maxtor schijf met het typenummer: 4K040H2
alvast bedankt voor de moeite.
[ Voor 3% gewijzigd door Retaliator op 06-10-2003 15:45 ]