Stands voor B&W 805.

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,

Ik heb een setje B&W N805's besteld, en zoek hiervoor een leuke stand, welke ik graag zelf wil maken.

natuurljk wil ik zoveel uit de speakers halen als er in zit en vraag me daarom af waar ik op moet letten bij zelfbouw.

Ik had zelf in gedachten om MDF stands te maken, en daar openingen in te laten wa ik zand ik kan doen. Sowieso het geheel op spikes te zetten en misschien de speakers ook nog (heeft dit zin?)

Eerst wilde ik met beton/pvc aan de slag maar heb begrepen dat zand beter dempt.

Iemand tips en trucs of voorbeelden?

Het mag ook een kant en klare stands zijn, als iemand me daar een goede dealer (webste) en een prijsindicatie van kan geven.

Deze topic staat ook op hifi.nl maar krijg daar weinig reacties.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Zoek je nou een sub of stands?

Volgens mij haal jij je topics wat door elkaar ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FFF
Om te beginnen stands, maar wil er later nog een subje bij halen.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik denk dat de stands, hoe duur ze ook zijn, toch wel erg goed bijdragen aan het geluid. Ze zitten namelijk aan de luidspreker vast, waardoor je de hele kast verzwaard, en je dus meer definitie krijgt.

Als je zelf wat wilt maken is een aluminium buis natuurlijk perfect, kun je mooi vullen met zilver zand. Staal kan ook prima, MDF kan natuurlijk ook, maar zal nooit zo zwaar worden. Het is dus maar wat je wilt :) .

Music Addicted

• FFF
Je bedoeld de stands van B&W?

klopt het dat deze 370 euro per stuk kosten??

Verwijderd

Ik denk dat de prijs per paar is ofzo, maar er is onlangs nog een topic over zelfbouw stands voorbij gekomen. Ik zou gewoon een stuk buis kopen, 2 tegels (of een platen marmer), stuk draadeinde en een set moeren. Aan de bovenkant een stuk rubber (rubbertegel oid?) wat je op het beton/ marmer kan leggen. Dan heb je een solide stand, want massa is hier het sleutelwoord. Als je geen zware stands wil, dan zou ik 2x ontkoppelen. Dus zowel spikes onder de stand als spikes onder de speaker.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Prijs per paar is dacht ik 540E. Dus ze zijn zeker duur ja.

Music Addicted

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
kijk hier anders eens
http://www.audiovision-shop.de/Preise/preise.html

of bij een zelfbouw speaker winkel speakerland /speaker&co hebben ze ook wel wat voor je

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Tweedehands kun je ook vaak wel wat leuks vinden.....kijk daar misschien eerst eens naar. Bevalt het niet kan je ze altijd nog zelf bouwen, want je bent niet verplicht om ze te kopen.
Kijk bijvoorbeeld eens hier:

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3f8267375cd7918a
http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3f8267375cd7918a

Verwijderd

Ik heb ook de N805, ik vond de originele stands niet zo mooi en te duur. Ik heb daarom de CDM1 stands erbij gekocht, ziet er erg mooi uit en kan ik je zeker aanraden.
Pagina: 1