Klopt, de reden dat hij weg is is vrij simpel.
Vroeger werd de voeding aangezet d.m.v. een schakelaar die de 220 schakelde (vandaar die dikke kabel naar de schakelaar toe). De uitgang voor de monitor zat 'achter' die schakelaar. Dus schakelaar aan ... voeding + monitor aan.
Nu schakelen ze een klein 5V schakelspanningkje die de voeding activeert. De voeding schakelt dus niet meer in d.m.v. een 220V schakelaar.
Ik heb het probleem opgelost door een relais in de voeding te zetten die een 220V uitgang stuurt (gewoon in mijn voeding gezet, uitgang erin gezaagd). Nu heb ik ook een geschakelde monitor net als vroeger

en heb ik tevens een tweede door de eerste voeding geschakelde voeding eringezet
Dus, ben je een beetje handig: Gooi een relais in je voeding.
Schakel spanning haal je van de +12V wat uit je voeding komt (geele en het zwarte draadje die in je HD gaan), die ander de aarde en een van de twee 220 draden lus je rechtstreeks door naar de nieuwe uitgang. De andere 220 draad schakel je via dat relais, werkt perfect.
Als ik nu op mijn spatie druk (als de PC uit staat) gaat mijn muziek keuboard, mijn TV, mijn 1e en 2e monitor, mijn fax, videorecorder, DTT2500 boxenset en nog veeeel meer aan. Gewoon in die uitgang gedouwd (max 15A schakelen, hangt van relais af).
Nou genoeg voor vandaag.
Succes ermee
Grz. MLS