[Win 3.11]TCP/IP installeren met Etherlink 3

Pagina: 1
Acties:

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41
Hallo allemaal,

ja, de nostalgie is boven komen drijven :+. Ik wil dus een Win 3.11 bak in laten loggen op mn werkgroep, nadat dit met DOS niet gelukt is. Dus Win 3.11 geïnstalleerd.

Allereerst de configuratie:
Intel 486 SX 25, 4mb edo.
DOS 6.22 en Win 3.11 for Workgroups
3com Etherlink III, 3c509b chipset.

Ik start DOS op zonder netwerkondersteuning (dus TCP stack wordt niet door DOS geladen, wat me enorm veel geheugen scheelt).

De eerste keer opstarten van Win 3.11 werd al gevolgd door een foutmelding (nog in DOS) dat elnk3.386 in c:\windows\system beschadigd was. Niet getreurd dacht ik, even op internet zoeken naar een ander bestand elnk3.386 en het is gefixt.

Windows startte toen wel verder, maar kwam met de foutmelding dat het netwerk niet gestart kon worden. Logisch, elnk3.386 werkt niet.

Nadat ik een nieuwe elnk3.386 heb geinstalleerd (heb m eerst van de 3com site geprobeerd maar die werkte ook niet, via filesearching.com een gevonden die de foutmelding niet meer weergaf) krijg ik de foutmelding niet meer, maar het netwerk kan nog steeds niet worden gestart omdat er iets met de netwerkadapter is.

De NIC werkt, dat heb ik al kunnen testen door hem in DOS in een domein in te laten loggen. Dit werkt gewoon en ik kan dan ook de gedeelde mappen aan.

Het zit m dus waarschijnlijk in het stuurprogramma. Echter, waar vind ik vandaag de dag nog een stuurprogramma voor Win 3.11?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet de 32 bits versie 3.11b TCP/IP stack gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RvL
Die heb ik. TCP/IP is niet het probleem. Het probleem is dat het stuurprogramma van de netwerkkaart niet geladen wordt. In de readme van de TCP/IP stack stond dat het orginele stuurprogramma niet werkte met de stack, maar een update wel. Ik kan echter die update nergens vinden.

Het probleem is dus dat het stuurprogramma niet geladen wordt. En omdat dit stuurprogramma niet geladen wordt, wordt de stack ook niet geladen uiteraard, want die kan hij dan nergens aan vastknopen.

Nu de dekens nog...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

en je hebt deze drivers?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RvL
Dat zijn de drivers uit de database van 3com. Toen ik die geinstalleerd had kreeg ik tijdens het opstarten van Windows 3.11 de foutmelding dat het bestand elnk3.386 beschadigd was.

Ik zal het zodra ik thuis ben nog wel eens proberen, maar of het werkt weet ik niet.

Update:
Nadat ik deze drivers heb geinstalleerd en ik Win opstart krijg ik eerst het logo te zien, en vervolgens een foutmelding dat elnk3.386 beschadigd is. Na het terugzetten van de oude elnk3.386 is deze melding weg.

Echter, de foutmelding in Windows blijft en dit is die foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
The Windows for Workgroups network was not started. 
Check you configuration, or run Setup again to set up 
Windows for Workgroups properly.

The Windows for Workgroups network driver was unable to load.

Windows start na het melden wel door, maar dus zonder netwerk.

[ Voor 54% gewijzigd door RvL op 06-10-2003 19:55 ]

Nu de dekens nog...

• RvL
klein schopje O-)

Nu de dekens nog...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt ècht de versie van 13 nov 1998 van 36775 bytes groot?
En netjes geïnstalleerd via OEMSETUP.INF?
En je hebt ook met 3C5X9CFG.exe geconfigureerd welke IRQ en I/O range gebruikt wordt en geverifieerd dat die IRQ en I/O range daadwerkelijk vrij zijn? En met diezelfde 3C5X9CFG ook ingesteld of er UTP of 10base2 gebruikt wordt? En je laat wel je autoexec.bat bijwerken met het NET START commando?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RvL
[quote]Brahiewahiewa schreef op 07 October 2003 @ 18:01:
Je hebt ècht de versie van 13 nov 1998 van 36775 bytes groot?[/quot]
Yep
En netjes geïnstalleerd via OEMSETUP.INF?
Yep
En je hebt ook met 3C5X9CFG.exe geconfigureerd welke IRQ en I/O range gebruikt wordt en geverifieerd dat die IRQ en I/O range daadwerkelijk vrij zijn? En met diezelfde 3C5X9CFG ook ingesteld of er UTP of 10base2 gebruikt wordt?
Yep, Yep, Yep
En je laat wel je autoexec.bat bijwerken met het NET START commando?
Nope! En warempel, nu werkt het wel!

Autoexec.bat was wel aangepast, maar in m'n config.sys heb ik een menu zitten met [menuitem]. In autoexec.bat roep ik dan een configuratie aan, aan de hand van de keuze gemaakt in config.sys.

De autoexec.bat is verkeerd aangepast, d.w.z. c:\windows\net start is in de verkeerde configuratie er bij gezet....

Stom, had ik zelf ook moeten kunnen verzinnen 8)7

Hartelijk dank!!

Nu de dekens nog...

Pagina: 1