Medion Kast

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist een medion kast ontvangen, en hier moet de hdisk bij vervangen worden. Echter krijg ik voor geen meter die kast open om zo bij de andere kant van de hdisk rack te kunnen om de schroefjes aan de andere zijde te verwijderen.

Het paneel lijkt wel ingezonken te zijn met de kast? Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja.. is hij wel open te krijgen?

Het gaat om een P4 1,6 (achterop de kast staat MT 50)

edit : gaat dus om deze kast :
Afbeeldingslocatie: http://www.vnunet.de/images/upload/034_Medion_215.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 06-10-2003 15:20 ]

Mijn V&A

Verwijderd

aan de andere kant zitten geen schroefkes denk ik, het is met een schuif of klik systeem dan waarschijnlijk

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
klopt kan maar 1 zeide open maar als het goed is

is die aan de andere kant niet vast geschroeft

er uit halen zou wel iets stroef gaan heb het ook gehad voor het vervangen van een cd-rw voor een dvd brander

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Familie van mij heeft de P3 1Ghz van Medion.

Daar moet je ook met je volle gewicht aanhangen om het linkse paneel eruit te krijgen, niet normaal! :/

[update]
Yep, die kast is het...

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 06-10-2003 15:16 ]

• Workaholic
  • Niet online
Bikkel-Rulez schreef op 06 October 2003 @ 15:13:
klopt kan maar 1 zeide open maar als het goed is

is die aan de andere kant niet vast geschroeft

er uit halen zou wel iets stroef gaan heb het ook gehad voor het vervangen van een cd-rw voor een dvd brander
Klopt hij is maar aan één kast vast geschroeft, en die kant heb ik er ook af kunnen halen. Verder heb ik de voorkant ook compleet verwijderd. Maar het is mij een raadsel hoe ik de hdisk er nou uit krijg, want hij zit aan de andere kant van de bay ook vast geschroeft?
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 15:12:
aan de andere kant zitten geen schroefkes denk ik, het is met een schuif of klik systeem dan waarschijnlijk
Nergens zo'n systeem te bekennen, lijkt er toch echt op dat hij gewoon niet open kan :S? Die hdisk bay is ook niet los te schroeven.

Moet ik nou echt die hele kast uit elkaar slopen om een hdisk te vervangen?
Fire69 schreef op 06 oktober 2003 @ 15:16:
Familie van mij heeft de P3 1Ghz van Medion.

Daar moet je ook met je volle gewicht aanhangen om het linkse paneel eruit te krijgen, niet normaal! :/

[update]
Yep, die kast is het...
Linkerpaneel is dus niet het probleem, ik moet de andere kant ook los hebben wil ik die hdisk los kunnen halen. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 06-10-2003 15:18 ]

Mijn V&A

• Fire69
  • Laatst online: 23:58
Hmm, strange, bij mijn schoonbroer hingen de schijven enkel vast aan 1 kant. 2 schroefjes en je trok ze er zo uit.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18
weet je zeker dat die schijf aan beide kanten vastgeschroeft is :?
ik heb namelijk toevallig afgelopen week de 1,8GHz variant open moeten maken om een HD te vervangen. het rechterpaneel kon niet los, en de HD zat alleen aan de linkerkant vastgeschroeft, en de bay waar die in zat klemde nogal...

• mrb
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Hmmz, mn vriendin heeft ook een aldi pc, gewoon de linkse kap eraf schuiven dacht ik.
Probeer gewoon eens eerst met 2 schroefjes de hd los te halen?

btw zal vrijdag wel even kijken voor je ( eerder zie ik ze niet )

• Workaholic
  • Niet online
Ik ben er al overuit, er bleek een soort isolatie rubbertje tussen de hdisk en het rek te zitten? Waarschijnlijk om het trillen tegen te gaan, dit zorgde er voor dat de hdisk muur vast zat. Ik ben hier achter gekomen nadat ik wat zwarts zag zitten. Na heel wat wringen en doen, heb ik hem met veel moeite er uit gekregen.

Beetje raar als je het ana mij vraagt, maar goed gelukig heb ik hem er uit. En de hdisk kan is vervangen en de pc werkt weer :). Die linker zijplaat zat trouwens ook echt muurvast, handige kasten ;).

Topic mag van mij dicht. En alle reacties zijn wat mij betreft overbodig. Toch bedankt voor de hulp.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 06-10-2003 21:59 ]

Mijn V&A

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18
OC-Addict schreef op 06 oktober 2003 @ 21:58:
...

Topic mag van mij dicht. En alle reacties zijn wat mij betreft overbodig. Toch bedankt voor de hulp.
pardon :?
me dunkt dat hierboven toch zeker wel de goede oplossingen gegeven zijn :z

• Workaholic
  • Niet online
Crash-Override schreef op 06 October 2003 @ 22:40:
[...]

pardon :?
me dunkt dat hierboven toch zeker wel de goede oplossingen gegeven zijn :z
Excuses, ik bedoelde alle komende reacties. Dus na mijn vorige post ;). Nogmaals bedankt.

Mijn V&A

Pagina: 1