[C# + ASP.NET + MS SQL+ SP] LIKE query spookt

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Hoi,

Ik heb net een SP gemaakt in MS SQl. Deze SP moet alle gegevens uit een tabel halen die voldoen aan een zoekopdracht. Het LIKE gedeelte in mn query ziet er ongeveer zo uit: SELECT * FROM bedrijf WHERE bedrijfsnaam LIKE '%' + @zoektext + '%'. Het stomme is dat als ik vanuit mijn website een zoekopdracht geef deze via mijn SP gegevens ophaalt waarbij de bedrijfsnaam voldoet aan de eerste letter van mijn zoekopdracht. Dus als ik bijvoorbeeld op KPN zoek dan krijg ik een lijst waar naast KPN ook KLM enz. Mijn gebruikte code ziet er zo uit:

zoekSelectie.SelectCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@zoektext", SqlDbType.VarChar, 50)).Value = SearchText.Text;

SearchText.Text komt vanuit mijn TextBox

Weet iemand wat ik fout doe?

stp - PSN ID: stp_4

• stp_4
stp_4 schreef op 06 October 2003 @ 14:59:
Hoi,

Ik heb net een SP gemaakt in MS SQl. Deze SP moet alle gegevens uit een tabel halen die voldoen aan een zoekopdracht. Het LIKE gedeelte in mn query ziet er ongeveer zo uit: SELECT * FROM bedrijf WHERE bedrijfsnaam LIKE '%' + @zoektext + '%'. Het stomme is dat als ik vanuit mijn website een zoekopdracht geef deze via mijn SP gegevens ophaalt waarbij de bedrijfsnaam voldoet aan de eerste letter van mijn zoekopdracht. Dus als ik bijvoorbeeld op KPN zoek dan krijg ik een lijst waar naast KPN ook KLM enz. Mijn gebruikte code ziet er zo uit:

zoekSelectie.SelectCommand.Parameters.Add(new SqlParameter("@zoektext", SqlDbType.VarChar, 50)).Value = SearchText.Text;

SearchText.Text komt vanuit mijn TextBox

Weet iemand wat ik fout doe?
p.s. merk net dat hij alles ophaalt waar een letter in voorkomt die overeenkomt met de eerste letter van zoekopdracht dus Naast KPN haalt bij ook TechKom

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je niet per ongeluk in je sp @zoektext gedefineerd als een varchar( 1 ) ofzo?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• stp_4
oeps........ je hebt gelijk.....er stond @zoektext VARCHAR en geen @zoektext VARCHAR (50)

moet je nagaan hoe simpel de oplossing wel niet is