Probleem met 6.1 geluid na opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• poeteren
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 19:55
Beste Teakers, ik heb de faq's doorgelezen en het forum afgezocht en ben ten einde raad... :'(

Mijn systeem: een P4, 3GhZ met een Creative Audigy2 en een creative Inspire 6.1 6700 en Windows XP Pro.

Mijn probleem: Ik heb alles netjes geïnstalleerd, werkt prima, netjes de instellingen van creative MediaSource op 6.1 gezet, werkt allemaal prachtig!
Echter als ik opstart krijg ik alleen maar geluid uit de subwoofer en de twee voor-speakers (2.1 geluid dus...); ik kan 6.1 instellen wat ik wil, hij blijft bij het rebooten terugspringen naar 2.1.

Het vreemde is dat als ik het geluid instel op 5.1 dat hij het dan wel onthoud na het rebooten.
Maargoed ik heb niet voor niks 6.1 gekocht, nu wil ik het ook horen ;).

Ik heb alle updates gedownload die er te vinden zijn op de creative site en heb op aanraden van de creative helpdesk alles opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat, want het probleem blijft.

De creative helpdesk weet ook niks meer, daarom dat ik jullie hulp vraag...

Ik heb nog wel iets opgemerkt dat er mee te maken kan hebben: in mijn control-panel van windows zie ik wel een 5.1 speaker system staan, en ook een 7.1, maar geen 6.1... wat ik ook doe, ik kan hier geen 6.1 vinden... misschien heeft het ermee te maken...

Hopelijk hebben jullie nog goede raad _/-\o_

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien even afwachten tot er een update komt.
Ik heb dit probleem wel vaker voorbij zien komen maar misschien was dat met andere geluidskaarten.

Senile! Senile Oekaki

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Klinkt idd als een bug.
Even wachten op een software update van Creative :)

• poeteren
Nou, ik zal met smart wachten op te komen updates. :|
Thanx anyway for the input :) :)

Verwijderd

Ik heb het probleem hier ook bij mijn vriendin. Haar settings gaan ook steeds bij een herstart terug van 5.1 naar 2. Zij heeft echter geen Audigy2, maar een SB Live 5.1 digital. Voor deze kaart verwacht ik geen driver-updates meer, dus dat is wel een probleem! Ik ga eens goed opzoek op het web, misschien valt er nog wat aan te doen. Als ik iets vind, zal ik het natuurlijk hier posten. :)

• poeteren
Creative heeft me net verteld dat het probleem ligt bij het feit dat in de advanced-speaker settings in m'n sound-settings in m'n control-panel geen 6.1 geluids-systeem te vinden is.
Ze zeggen namelijk dat de creative-software gebaseerd is op de geluidsinstellingen van windows.
Nou is hun verhaal dus dat ik een vreemde windows-versie heb omdat in mijn control-panel alleen een 5.1 en een 7.1 speaker-systeem te vinden is. :/

Mijn vraag een jullie is nu: hebben jullie wel een 6.1 speaker-system in jullie control-panel als keuzemogelijkheid of is creative uit z'n nek aan het blabla-en... :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je dat op 7.1 zet?

Verwijderd

poeteren schreef op 11 October 2003 @ 12:07:
Mijn vraag een jullie is nu: hebben jullie wel een 6.1 speaker-system in jullie control-panel als keuzemogelijkheid of is creative uit z'n nek aan het blabla-en... :?
6.1 staat inderdaad niet in de lijst.

En even los van jouw probleem; over het terugspringen van de settings:
Je kan beter de speaker-settings in windows zelf instellen ipv in de Creative software.
En dan alleen als er verder geen programma's draaien omdat de instellingen soms per programma worden bijgehouden.

Verwijderd

Elke keer als je opstart moet je een speaker test doen dan werkt alles weer ok.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 13:40:
Elke keer als je opstart moet je een speaker test doen dan werkt alles weer ok.
Nou dat is wel erg irritant zeg :|

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 11 oktober 2003 @ 13:53:
[...]

Nou dat is wel erg irritant zeg :|
Zekers daarom ben ik weer terug naar de ouwe driver.

• poeteren
Raymond schreef op 11 October 2003 @ 12:11:
Heb je al eens gekeken wat er gebeurd als je dat op 7.1 zet?
Helaas, ook op 7.1 sound springt het geluid terug naar 2.1 :'(
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:13:
[...]

Zekers daarom ben ik weer terug naar de ouwe driver.
De oude driver? is er een oude driver beschikbaar die wel werkt? :9~

Verwijderd

Ja ik heb een audigy ik weet niet hoe het zit met een audigy 2.
Voor de audigy heb je een AUDDRVPACK_L11.EXE en Aud_webupdate2_Drv.exe

Heb op de site gekeken voor de audigy 2 en heb 2 verschillende drivers gezien de 3 en de 2 (Audigy 2 DriverPack 3, Audigy 2 Driver Pack).
Deze moet je dus hebben AUD2DRVL11021217.exe

http://asia.creative.com/...Submit=Get+Files&x=35&y=5
Je kan em hier vandaag halen hij staat een beetje onderaan.
Pagina: 1