[WinXP] Commando naar COM-poort

Pagina: 1
Acties:

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 12:19
Ik zit hier leuk op een helpdeskje en bjte uit mn neus te vreten, en vroeg me daarbij nog wat af :)

We zijn hier net overgestapt naar WinXP (voorheen WinNT), en ik had een handige methode om een kassalade (een _lade_, geen salade), die op de COM1 poort aangesloten zit, te openen.... gewoon met een batch bestand met een commando naar com1 (cd. > com1:)

Het bovenstaande werkt dus niet meer ... :/
Op GoT en google kan ik hier niets over vinden, kan zijn dat ik gewoon kippig ben ofzo, maar kan iemand me hiermee helpen?

Kort: de lade springt open zodra er ook maar 1 commando/instructie over COM1 wordt gestuurd.... hoe in winxp ?

Whoo-ah.

• gavro
*bump*

Niemand? Helemaal niemand? *snif*

Whoo-ah.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 22:09
Dit ligt volgens mij gaan XP. In XP is het niet meer mogelijk om zomaar wat weg te sturen over je COM poort. Hier moet je dus eerst wat voor verzinnen dat windows weet dat je wat wilt gaan sturen

• gavro
Er zit dus een soort van beveiliging ofzo? Is dat te omzeilen, of is het anders te doen?

Whoo-ah.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
babbelbox schreef op 07 October 2003 @ 19:38:
Dit ligt volgens mij gaan XP. In XP is het niet meer mogelijk om zomaar wat weg te sturen over je COM poort. Hier moet je dus eerst wat voor verzinnen dat windows weet dat je wat wilt gaan sturen
raar, want dat zou ook onder NT4 niet het geval moeten zijn (itt win9x os'sen)

en als je eens met hyperterminal aan de gang gaat :? werkt het dan wel?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Je vermeld je programmeertaal er dus niet bij, maakt wel iets uit :) Maar met de 'oude' besturingssystemen kon je inderdaad rechtstreeks je I/O aanspreken, met de Windows 2000 gebaseerde systemen niet meer. De oplossing daarvoor ligt meestal in een dll die op kernel niveau draait en aan te spreken is vanuit je programma. Voor de parallelle poort is er bijvoorbeeld een, en voor de seriele poort is het ook zeker mogelijk.

Kijk bijvoorbeeld eens op:Even zoeken in het Casemodding & Elektronica levert ook veel op :)
Pagina: 1