'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 14:20 ]
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Je vraag is niet helemaal duidelijk aangezien er nu al een aantal vragen staan over wat je nu precies bedoelt. Zou je (eventueel met een screenshot) eens kunnen verduidelijken wat je precies bedoelt met het aanmeldscherm?
Je bedoelt dat je pc automatisch gelocked wordt (zonder screensaver) na x minuten idle time? Kan me herinneren dat je op netwerkniveau (policies etc) dit wel in kan stellen. Heb het nog wel eens op een netwerk ingesteld met W2k machines en een Novell server.
Ik loop te zoeken op google maar kom weinig nuttigs tegen. Maar ik denk dat gpedit.msc vast wel ergens die optie heeft.
edit: dit kwam ik tegen, is niet mooi maar werkt wel:
Lock Computer when Idle without Screensaver Password
Go into C:\Windows and create a new shortcut. Paste this in the path: %windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation. Click next and rename it, click finish.
Then Control Panel/Scheduled Tasks/Add Scheduled Task/Next/Browse. Find the new shortcut, select it, pick daily, next. Type in a password for the Scheduled Task/Confirm, Next, Finish. Double click the new scheduled task you just made, Schedule Tab/Schedule Task/Select when Idle, enter time allotment, ok.
[ Voor 43% gewijzigd door Mike Jarod op 06-10-2003 19:48 ]
Maar het is dus niet echt op te lossen geloof ik.
Verwijderd
linkin Control Panel select Display properties (or right click on the desktop
and select Properties), select the Screen Saver tab, and switch off "on
resume display Welcome screen"
//edit damn zie dat je dat geprobeerd hebt.
Is de andere gebruiker uitgelogged op dat moment, of niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:02 ]
Verwijderd
Ook als ik jouw post nog een keer lees kom ik toch weer op dit uit:Dexter schreef op 06 October 2003 @ 22:55:
Allereerst excuses voor het kicken...dat was overigens niet de bedoeling, maar toen ik probeerde mijn message te editen kreeg ik GoT-errors. Probleem duidelijker uitleggen kan natuurlijk, het gaat NIET om het inloggen na een schermbeveiliging. Maar Windows XP heeft de eigenschap bij meerdere users (anders logt ie meteen in), om na een paar minuten de gebruikers te switchen (het is namelijk geen afmelden) en naar het aanmeldscherm te gaan. En met dat scherm bedoel ik dus het scherm dat je bij meerdere users te zien krijgt om in te loggen/aan te melden (dat is voor mij hetzelfde in dit geval) op je eigen account. En aangezien die Windows actie iets te snel plaatsvindt, wilde ik dus graag weten of het mogelijk was om daar een wijziging in de tijd in aan te brengen, m.a.w. hoe lang het duurt voor je naar dat scherm gaat.
Je krijgt dan namelijk ook het scherm waarop alle gebruikers afgebeeld zijn, en ook op alle gebruikers is in te loggen. Daarnaast blijven je programma's gewoon open staan; het is dus geen afmeldenVerwijderd schreef op 06 October 2003 @ 14:20:
Kies bij Schermbeveiliging "Leeg" en vink "Welkomstvenster weergeven" aan. Bij "Wacht:" kun je dan de tijd instellen. Dan krijg je netjes na de ingestelde tijd een aanmeldscherm.
Wat ik daarbij nog kan vermelden is dat de screensaver namelijk NIET geactiveerd is. Maar nu ik zo even zit te denken is het misschien wel logisch dat als ik de screensaver op een tijd langer dan de auto-lock zet dat ie dan de auto-lock overruled...want anders heeft de screensaver in een multi-user-situatie namelijk geen zin omdat ie die tijd toch niet haalt en al eerder auto-locked...
Maar op het moment dat ik dat weer schrijf ga ik toch weer twijfelen. Ik ga het woensdag proberen en dan laat ik het jullie weten (draai zelf namelijk geen XP, maar nog steeds good ol' 2k).
Maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken want geloof me dat het een knap irritant probleem is in de bedrijfsomgeving waar ik werk.
Verwijderd
http://support.microsoft....n-us;314999&Product=winxpForce Users to Quit Programs and Log Off After a Period of Inactivity in Windows XP