Toon posts:

[JS ASP] Update Converteren naar Select

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die misschien weet hoe je een update naar een select converteerd.

Bijv. Ik maak de volgende simpele sql update command

UPDATE table SET table.column.field = 'foo' WHERE t.column.id = 2;

Weet iemand hoe je dit invert en deze zo maakt dat je ipv van update de colummen krijgt die geupdate gaan worden?

Tis voor een backup systeem. Deze dient eerst de velden op te halen en te bewaren voordat de werkelijke veranderingen worden doorgevoerd. (commit)

Ik kan natuurlijk zelf de hele bende zoals velden en where clauses eruit parsen, maar bij complexe sql query's wordt dit natuurlijk een complexe zaak.

Misschien dat iemand hier een beetje licht op kan werpen?

Verwijderd

De nieuwe query moet dus automatisch gegenereerd worden? Met een beetje regexxen kom je al een heel eind. Aangezien je altijd 'vaste' waarden hebt in je je query (zoals UPDATE, SET en WHERE) kun je mooi kijken wat de nieuwe query moet worden. De kolommen tussen SET en WHERE (en de kolommen na WHERE) komen na je nieuwe SELECT. Je WHERE kun je gewoon hetzelfde houden.

Zo heb je met een paar keer Replace een mooi nieuwe query :) Of bedoel jij gewoon iets anders dan ik bedoel?

Verwijderd

Topicstarter
Komt er wel op neer.
Je heb gelijk ik kan de WHERE clause gewoon identiek houden aan hoe hij was ;) Daar had ik nog even niet aan gedacht.

Ik parse gewoon de fields en maar daar een mooie select van. :)
tnx riffic

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit alleen niet werkt voor ingewikkelde querys waarbij gebruikt wordt gemaakt van interne functies van bijv mysql/postgre en mssql.

Ik zal eens een ingewikkelde bouwen