[Excel] Getallen vastzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hallo, ik heb een sheet vol met gelijke bedrijven waardoor ik de boel moet optellen..
Daartoe voeg ik onder een reeks gelijke bedrijven een lege regel toe waarin ik dan formules plaats die de regels daarboven optellen. Gaat prima, maar nou wil ik de originele regels verwijderen en dat wil nog niet lukken zonder dat ik dan alles kwijt ben.. hoe valt dit op te lossen?

Verwijderd

Als je de originele regels wilt verwijderen, moet je dus zorgen dat de koppeling naar andere cellen ongedaan wordt gemaakt. De 'nieuwe' cellen bevatten nu dus een formule die verwijst naar je broncellen. Als je de 'nieuwe' cellen knipt en speciaal plakt (waarden) dan moeten de formules weg zijn, en blijven de waarden dus staan als je de originele cellen verwijdert.

Of heb ik je verkeerd begrepen }:O ?

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Kolom of regel kopieeren.
In nieuw ingevoegde kolom of regel 'plakken speciaal...' doen
en dan kiezen voor 'waardes'.

Op deze manier bevries je een kolom of regel inhoud en kan je de originele weghalen.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
|:(
zo'n simpele oplossing had ik zelf moeten bedenken...
maargoed tnx! :)

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Is het mogelijk om dit zonder die handeling te doen? Dus ergens aan geven aan een cell of kolom dat het niet moet veranderen?

E-Developing

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 13:25
Je kan delen van een formule laten uitrekenen door dat deel (bijvoorbeeld een verwijzing naar een cel) te selecteren en op F9 te drukken. Het geselecteerde deel wordt dan uitgerekend en is niet meer gekoppeld. Dit kan je ook doen met hele formules, door de formule te selecteren, op F2 (bewerken) te drukken en dan op F9 (berekenen) te drukken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1