Toon posts:

sendmail en iptables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een pop3 server opzetten. Omdat ik hiervoor een smtp nodig heb (om de mail te forwarden, als dit niet nodig is, meld het dan graag even). Ik heb voor de ontvangende kant qpopper draaiende. Dit werkt allemaal. Sendmail werkt ook (via ssh op localhost) maar niet vanaf een andere computer in hetzelfde netwerk. Iptables staat volgens mij goed.. waar zou het nog meer aan kunnen liggen

het draait op een redhat 8 installatie

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

je zou je smtp van je provider toch kunnen gebruiken? of wil je intern kunnen mailen, dan moet je idd een smtp hebben, sendmail kan daar ook als dienen... of zeg ik nu iets heel doms....

[ Voor 10% gewijzigd door DAMAGE op 06-10-2003 13:28 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik zou vooral niet teveel info geven ofzo :? (logs)...

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:22:
Sendmail werkt ook (via ssh op localhost) maar niet vanaf een andere computer in hetzelfde netwerk. Iptables staat volgens mij goed.. waar zou het nog meer aan kunnen liggen
Werkt niet? Kan je dat iets duidelijker omschrijven?

Als je telnet naar je PC op poort 25 accepteert ie dan connecties?

Verwijderd

Topicstarter
nee, als ik telnet naar poort 25 accepteert ie geen connecties
Als ik dit vanop de server zelf doe (telnet localhost 25) dan doet ie het wel

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan staat in je config dat ie alleen op localhost mag luisteren - kijk bv. hier eens, of google eventjes door aan de hand van deze informatie.
Pagina: 1