Toon posts:

De grote Athlon slijp- en beunactie :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een alternatieve manier om een GFD te monteren op te je Athlon classic, kijk dan naar een verslag van de beunactie.

Laat even weten of iemand al eens zoiets heeft gedaan *D

Verwijderd

Ik zat hier ook al op te broeden. Hoe krijg ik een GFD er op zonder de cardrige te slopen.

Dank je :)

Verwijderd

Ik zie dat je onze beunhazerij op het net gezet hebt. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft. B-)

Verwijderd

JA SORRY HOOR

maruh, jullie zijn nou slim! :)
niet de hele case slopen, maar gewoon gaatje maken en dingetje erop, echte tweakers! :) !

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

De hele cartridge eraf halen heeft toch wel voordelen hoor, de processor kan dan veel beter z'n warmte kwijt...

Je hebt wel gelijk wat betreft dattie los hangt, elke keer als ik weer naar een LAN-party gaat is het vooraf processor eruit halen en los meenemen :)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Op maandag 04 december 2000 00:58 schreef -BrZ- het volgende:
De hele cartridge eraf halen heeft toch wel voordelen hoor, de processor kan dan veel beter z'n warmte kwijt...

Je hebt wel gelijk wat betreft dattie los hangt, elke keer als ik weer naar een LAN-party gaat is het vooraf processor eruit halen en los meenemen :)
mee eens :)

maarre ik vind het toch wat gevaarlijk hoor, slijpen & zagen in een cartiridge....
Straks raak je een stukje pcb van je proc. met alle gevolgen van dien :(
Nee * actieman houdt het wel gewoon bij open kraken. Dat werkt net zo goed en je kunt (als je het goed doet) de casing ook weer terug zetten.

Trouwens over stabiliteit: Mijn mobo (msi 6167) heeft een soort plastic houdertje wat je in de koelerkunt steken en wat aan het mobo vast zit. Dat zit ook wel lekker stevig :)

I’m not like the OTTERS

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je nu eens de afmetingen van je nieuwe opening eens geeft scheelt dat voor anderen weer een heleboel peuken.

:7
*D

Meh ...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Hehe, kewl, ik hep pcies dezelfde koelur en da truukie met un duraf zage haddik allang gedaan, is beswel hendig (athlon 800@980)....

I see dead pixels...

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

3 redenen waarom ik dit niet zou doen:

- je bent nu 100% zeker je garantie kwijt
- je had gemaaklijk met deze actie je CPU kunnen doden;)
- zonder de plastic case is je athlon zowiezo koeler

Wat ik gedaan heb:

- plastic case met een plamuurmes verwijderd (dit heeft als voordeel dat er geen beschadiging op getreden is en ik nog best als ik de case er weer op klik aanspraak kan maken op m'n garantie>:))
- de CPU vast gezet met houten spietjes, zodat hij er niet uit valt en zit zo stevig als wat!!:)

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

En hoe heb jij die case eraf gewipt????

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Topicstarter
Twarp, de afmetingen volgen... ff mijn kast open maken en meetlatje erlangs houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Owke, hier is het dan:

Bij mij was het gat uiteindelijk ongeveer 4 cm. lang (tot de r van pRocessor) de hele bovenkant breed en aan de voorkant een mm. of 3 diep.

Het kan natuurlijk nog groter als je je GFD wat meer lebensraum wilt geven :)

• Daylights
  • Laatst online: 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Op maandag 04 december 2000 11:01 schreef VROEM! het volgende:
En hoe heb jij die case eraf gewipt????
Vrij simpel... gewoon het plamuurmes tussen de rand van de heatplate en de plastic case (moet er precies tussen passen) en dan wrikken. Heb op die manier al 3 athlons zonder beschadigen open gemaakt.:)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Thanx.
*D

Meh ...

Pagina: 1