Toon posts:

WLAN Thuisnetwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik:

pc 1 (Celeron 700 mhz 40 gig 256mb) hierop wil ik win2k server installeren, dhcp en dns draaien.

pc 2 (P4 2ghz 512 kb 512mb Rdramm 120 gig) met isdn aansluiting(alleen omdat er niets anders beschikbaar is) hier staat winxp Prof

Nu wil ik graag een AP en switch in 1, die hebben volgens mij ook nog 4 patch aansluitingen. Ik wil graag mn internetdelen van mn ISDN zonder dat die verbinding de hele tijd open staat, aangezien die alleen maar $$$$ kost.

Ga binnenkort een goedkope 2e handslap aanschaffe zodat ik in de huiskamer een beetje HERRIEloos kan internetten, mailen en werken voor school/werk. Is er een optie waarmee ik 2 versie's van Outlook kan synchroniseren?

Zodat ik op Pc2 en op mn Laptop dezelfde mail kan lezen? Welk programma is het makkelijkst te gebruiken om ISND inet verbinding te delen op die manier zoals hierboven beschreven.

Welk AP en de rest van de Draadloos apparatuur kan ik het beste gebruiken.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:17 ]

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54

Verwijderd

Topicstarter
Geen opties in oulook xp prof? dit kost minimaal 269 €, beetje veel om alleen thuis de mail de synchroniseren vind je niet?

Verwijderd

JochemKnoops schreef op 06 October 2003 @ 13:22:
[...]

wat heeft dit hiermee te maken ?
Dat is een antwoord op je vraag over Outlook.

En over draadloze apparatuur: iedere ISDN-router met Dial-on-Demand werkt. Hier plak je gewoon een AP/switch aan, en klaar :) Lees je eens een beetje in, en maak een keuze.

Wij zijn hier niet om iedereen die dit wil weten een kant-en-klaar antwoord te geven, dit soort dingen zijn zo op te zoeken of te beredeneren.

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 13:23:
[...]

Geen opties in oulook xp prof? dit kost minimaal 269 €, beetje veel om alleen thuis de mail de synchroniseren vind je niet?
Windows 2000 server. Beetje duur voor het delen van internet met 2 computers vind je niet??

do or do not, there is no try

Verwijderd

Topicstarter
Harkelaar schreef op 06 October 2003 @ 13:28:
[...]

Windows 2000 server. Beetje duur voor het delen van internet met 2 computers vind je niet??
Het is voor thuis, dus is hoogst waarschijnlijk geen officiele versie denk ik? B) en JSS ik heb me al best wel ingelezen, maar vroeg me gewoon zo es wat dingetjes af en dacht laat ik dat er dan maar meteen bij zette zoals, Ik wou geen ISDN router zoals in mn Startpost, dus ik vroeg me af of er specifieke software voor zou zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 13:30:
Het is voor thuis, dus is hoogst waarschijnlijk geen officiele versie denk ik?
Slecht argument. Wij weten toch niet beter dan dat jij flink wat €'s hebt neergeteld voor een OS. Dan kunnen die €269 er ook nog wel bij voor zoiets.
en JSS ik heb me al best wel ingelezen, maar vroeg me gewoon zo es wat dingetjes af en dacht laat ik dat er dan maar meteen bij zette zoals, Ik wou geen ISDN router zoals in mn Startpost, dus ik vroeg me af of er specifieke software voor zou zijn.
Dat staat dus niet in je startpost B) Maar in dat geval heb je genoeg aan routing-software met Dial-on-Demand :)
En als je je echt zo ingelezen had, vraag ik me af of je het begrip "Dial-on-Demand" nooit tegen bent gekomen.

Maargoed, je Outlook-vraag is wat mij betreft prima dus daar gaan we nog even op door.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:41:
[...]

Slecht argument. Wij weten toch niet beter dan dat jij flink wat €'s hebt neergeteld voor een OS. Dan kunnen die €269 er ook nog wel bij voor zoiets.
Ok mijn fout, voor een thuisnetwerkje telt toch niemand zoveel € neer? :*)
[...]
Maargoed, je Outlook-vraag is wat mij betreft prima dus daar gaan we nog even op door.
Dat is ook de belangrijkste eigenlijk, en het is geen optie om 1 of ander duur pakket te gaan aanschaffen dus... voor dat ieder1 "outlookinside" gaat aanraden ofzo. ;)

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:41:
Kan ook dat hij een educatieve licentie bij zijn windows 2000 boek heeft gehad van school. Maar om even door te gaan op het outlook gebeuren: www.mdaemon.com bied hier voor uitkomst dit is een zeer uitgebreide mail server die de mail bij de ISP naar een lokale mailbox kan kopieren. Mdaemon is IMAP enabled dus je hoeft alleen maar IMAP te gebruiken en je kunt overal je mail bekijken met outlook.
Pagina: 1