Toon posts:

[NEC ND-1300A] Brandt wel op 4x, duurt t langer als 30min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de welbekende dvd-brander van NEC de 1300A. Ik brand met Nero 6.

Als ik een film of gewoon data ga branden dan kan ik bij branden gewoon de optie 4x selecteren. Hij gaat daarna ook gewoon aan de gang en er lijkt niets aan de hand. Time remaining stata op +/- 15min en hij begint. Als de teller dan vervolgens op 0 staat is de Nero net over de helft met branden en gaat gewoon vrolijk verder. De teller blijft dus op 0 staan terwijl er nog gebrand wordt. Na iets meer dan een half uur is hij vervolgens klaar en werpt de DVD uit. Helemaal perfect gebrand verder nix mis mee.

Ik vraag me af waarom dit is, waarom brand hij niet gewoon ECHT op 4x en is hij na de tijd die hij zelf aangeeft bij t begin klaar. Het lijkt alsof hij zegt en laat zien dat hij op 4x gaat branden maar vervolgens alsnog op 2.4x brandt.

Ik heb vaag iets gehoord over dat misschien me imapi kapot is, heb hier echter niets over kunnen vinden.

Ik gebruik overigens Memorex schijfjes maar heb t ook al met andere gehad. De firmware die erop zit is degene die bij levering(2 weken terug) erop zat en is als ik t goed heb 1.6.

Hoop dat t iemand wat zegt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:09 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

Automatisch terugschakelen is een standaard functie..

ik vrees dat je data throughput of je media niet helemaal 100% zijn.

wat is de aansturing van je IDE devices? PIO of DMA mode X ???

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit op me primairy IDE channel en die staat op PIO only. Er zit verder een 56x CD-rom speler op de primairy aangelosten

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:39 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

PIO is niet goed, dan is je doorvoer te traag. Probeer hem eens samen met een ander apparaat aan een IDE kanaal te hangen, of in z'n eentje op een kanaal.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die zou ik dan zoiezo op DMA zetten. Dat scheelt al een hele hoop
edit:
Te laat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Muse op 06-10-2003 13:42 ]

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39
Dit kan ook aan de combinatie tussen media en firmware liggen. Heb hetzelfde gehad met princo's en originele firmware 1.07 van Nec. Met firmware 105v8 van Herrie was dit probleem opgelost. Probeer eens een ander merk 4 speed dvd, waarschijnlijk zal hij dan wel op 4 speed branden.

[ Voor 34% gewijzigd door arutten op 06-10-2003 15:58 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D NVIDIA RTX 5080

Verwijderd

Topicstarter
Heb t nu met DMA mode geprobeerd en hij brandt m lijkt het gewoon in 14 min nu. Bedankt

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bij snelheids problemen rondt brander/hd snelheden...altijd checken of DMA nog wel werkt! 5 van de 10 gevallen zit het daarin :-)

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 08-10-2003 04:06 ]

There is no place like ::1

• gustafa
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
swampy schreef op 08 oktober 2003 @ 02:03:
Bij snelheids problemen rondt brander/hd snelheden...altijd checken of DMA nog wel werkt! 5 van de 10 gevallen zit het daarin :-)
Dit was bij mij inderdaad ook het probleem.
Pagina: 1