CPU 100% maar geen processen

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38
mijn cpu word constant 100% gebruikt, maar nergens is een proces dat zoveel van me cpu gebruikt, het is een 1 dag oude WinXP installatie (alleen drivers en photoshop + nog wat dingen als msn enzo)

P4 2,66 ghz 533mhz fsb
512 mb ddr
Asus P4PE mobo
maxtor diamond max +9 120 gb

de cpu is constand 55 *C
het enige dat ik kan verzinnen dat ik anders heb gedaan is dat ik wat drivers van me mobo heb geinstalleerd en asus probe, maar daar zal het niet aan liggen.
en ik heb koelpasta tussen de heatsinks van me cpu en me northbridge gedaan want daar zat nix tussen :?

ik hoop dat iemand een oplossing heefd want dit werkt niet lekker, alles werkt als of ik op een 133 mhz werk.... :X

greetz Sven

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Zal wel aan die Asus PC-Probe liggen.
Disable die eens.
Waarschijnlijk zit daar zo'n idle-functie in om je cpu te koelen, daardoor komt je cpu op 100%

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
installeer ad aware eens en laat deze scannen....

misschien da je wat rotzooi binnen hebt gehad.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• HKS-Skyline
ik heb asus probe uitgezet maar dat haalde niets uit, ik zal adware eens proberen, maar het lijkt me sterk dat het dat is want ik ben amper het internet op geweesd....

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:11

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Je moet onder bijna alle omstandigheden iets in je Task Manager kunnen zien wat duidt op de hoge CPU load. Maar bij jou dus blijkbaar niet :?

Kun je aangeven welke programma's je hebt geinstalleerd na je WinXP installatie? Als je dingen als Kazaa of iMesh hebt installeerd is het inderdaad handig om Ad-Aware even te gebruiken. Dit haalt allerlei spyware en distributed-computing weg dit deze programma's tegenwoordig toevoegen :( .

Die 100% CPU-load krijg je namelijk bijna alleen maar met distributed computing (of games, maar da's logisch).

Edit: Hoe clean is je WinXP installatie? Heb je wel de partitie geformateerd waarop je XP ging installeren? Dat is namelijk wel aan te raden...

[ Voor 14% gewijzigd door Se7enth_son op 06-10-2003 13:14 ]

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

Ikzelf heb ook een soortgelijk probleem gehad, alleen met een socket A mobo. het probleem hierbij was dat het usb nogal brak werd ondersteunt op dit mobo. En elke keer als er dus een usb device aanhing de cpu load omhoog ging tot de 100%.
Misschien heb je hier iets aan...

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Wellicht ten overvloede: maar staat "show processes from all users" aan in de taskmanager?

• HKS-Skyline
Wellicht ten overvloede: maar staat "show processes from all users" aan in de taskmanager?
ik was als enige ingelogd
Ikzelf heb ook een soortgelijk probleem gehad, alleen met een socket A mobo. het probleem hierbij was dat het usb nogal brak werd ondersteunt op dit mobo. En elke keer als er dus een usb device aanhing de cpu load omhoog ging tot de 100%.
Misschien heb je hier iets aan...
kan het zijn, ik heb een hp printer en soms als ik me portable usb powered hdd er in plug gaat alles raar doen, me toetsen bord en muis werken niet meer enzo, en de printer gaat uit, erg vaag allemaal....

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HKS-Skyline schreef op 06 October 2003 @ 13:36:
[...]

dat betekend niet automagisch dat jij voor windows de enige 'user' bent (hint; er zijn ook O.A. processen onder de naam 'systeem')

kijk gewoon ff wat erbij komt als je die tip opvolgt

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Op hoeveel staat je System Idle Process dan? het moet ergens blijven kan niet zomaar uit het niets komen.

Verwijderd

Als je pc net aanstaat.. hoort je INTEL geen 55 graden C te zijn.. das te warm.. denk dat je cpu beeetje defect is.. laat em es na kijken..

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit laatste waag ik te betwijfelen, zeker als je bedenkt dat je continu 100% load hebt dan vind ik 55 graden helemaal niet (te) hoog. Wat gebeurt er overigens als je in veilige modus opstart? En wat als je alle usb apparatuur afkoppelt?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

de standaard Windows taakplanner laat bij lange na niet alle taken zien (from what i heard...), er zijn wel tooltjes te downloaden die dit wel doen, zoals WinTasks (*klik* B)) (demo, maar dan kan je wellicht zien wat voor proces je cpu loopt te stressen)...

succes :Y)

Hoi

Verwijderd

Inderdaad. In de Task Manager van XP kun je behalve de totale load, ook zien hoeveel CPU-tijd en hoeveel procent load elk afzonderlijk proces genereert. Dat werkt vrijwel altijd als je veel load hebt maar je weet niet waar die vandaan komt..

Verwijderd

Ik heb het altijd als ik mijn eigen homepage opstart.. daar zit een java animatie op en die gebruikt aan cpu wat i maar kan krijgen... heel wazig.. Maar dit kan het bij jou niet zijn

Verwijderd

Heb je het probleem alleen nadat je een filmpje (.avi) hebt gespeeld?

Als dat zo is, moet je in je registry de volgende key verwijderen:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 17:17 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Gianni Rombios schreef op 06 October 2003 @ 14:32:
Dit laatste waag ik te betwijfelen, zeker als je bedenkt dat je continu 100% load hebt dan vind ik 55 graden helemaal niet (te) hoog. Wat gebeurt er overigens als je in veilige modus opstart? En wat als je alle usb apparatuur afkoppelt?
55 graden voor een amd is idd niet warm, maar voor een intel wel, imho.
mijn p3 is 35 graden stressed.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Fire69 schreef op 06 October 2003 @ 12:55:
Waarschijnlijk zit daar zo'n idle-functie in om je cpu te koelen, daardoor komt je cpu op 100%
Ja! Daar wordt hij lekker koel van....als hij de cpu 100% belast... :P

Tandem rulez.... IBM s*cks

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
heb je wel alle service packs en updates voor je besturingssysteem geinstalleerd? zo niet, dan is het vast een virus of wormpje...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:14
HKS-Skyline schreef op 06 October 2003 @ 13:36:
[...]

[...]

kan het zijn, ik heb een hp printer en soms als ik me portable usb powered hdd er in plug gaat alles raar doen, me toetsen bord en muis werken niet meer enzo, en de printer gaat uit, erg vaag allemaal....
Probeer eens je printer uit te zetten, of als dat niet helpt, al je printer drivers wissen, want er waren wel eens problemen met hp printers en hoge cpu load.
Zoek eens op de microsoft site over deze probleem, volgens mij is er een patch voor dit probleem op de microsoft support pagina. Je kan natuurlijk ook op tweakers naar topics hierover zoeken :)

• HKS-Skyline
geboot zonder usb apperatuur, gereboot met usb apperatuur en toen werkt het weer =)
ik hoop dat het blijft werken, thnx voor de vele reacties

greetz Sven
Pagina: 1