Toon posts:

Spire Koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC heb ik bij me Tbird 850 een Spire koeler gekregen

ik heb die op een kt7raid gezet en ouwe prut eraf en artic silver erop..
koeler erop gezet en nu is me temp 51 als ik }:O draai..
me vraag is wie hebben ook Spire koelers

Verwijderd

heb hem ook (die 1.5Gh), heb alleen geen }:O maar wel winamp met een stevig plugin en dan wordt ie 46C (met een redelijk case-airflow. dat scheelt ook weer wat)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb die blok koeler tot 1 G erop

CPU 51 :(
kast 30 :)

Verwijderd

IK HEB ER OOK EEN MAAR SPRIRE SUX BIG TIME !!!:(:( ik stap mooi over op water koeling.
Duron 700@935
Idle 45 :(
Stressed + koe 56 :'(

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het is niet echt laag. Maar valt nog volkomen binnen de specificaties van AMD. Je bent fors aan het oveklokken dus echt klagen mag je niet. Bij mij doet de spire 39 idel en 44 stressed op een Tbird 900@1010 bij 1.8 V

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

bij mij ~33C, *45C (800@800) Vind het verschil zo raar groot tegenover die ~39C en *44C. Ben bang dat als ik straks ga overklokken dat die 15C verschil meegaat :(

Verwijderd

Ik heb een Spire MA324-15 koeler. Ik ben best wel tevreden :)

Duron 700@927
idle: 28 c.
stressed: 44 c.
kast: 23 c.

Verwijderd

ook zo'n groot verschil tussen idle en stressed. Typisch is dat :?. Heeft vast te maken met de ventilatie van je kast.. Denk ik.. Misschien moet ik dan toch ook maar de slijptol in mijn mooie space-k1 kast gaan zetten.. :(

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dat grote verschil heb ik dus ook raar is dat!Ik heb echter wel een goede airflow in mijn kast.

PIII 800@960 idle 33Graadjes full= 48 graadjes.

Hoe kan dat nou 15 graden schelen?

Verwijderd

Malfeidor, op wat voor mobo?

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik had er ook een op mijn tb 800 maar naar mijn resultaten direct er af gehaald:

1=Spire MA324-15
2=High quality cooler van NoRRoD
--------------------1--------------2---------
_____________Idel_Stressed_|_Idel___Stressed
800@800*1.70 42___43_____|38,5___41,5
800@900*1.75 43___44,5___|40,5___44,5
800@950*1.85 45___47,5___|43,5___45,5
Bron: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/spire_vs_highqualitycooler.htm

Verwijderd

Abit KT7 :)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

cusl2 :)

Verwijderd

SPire;s zijn voor hun prijs hele goede low-budget oc-coolers als je echt geld uit wil geven moeje Super0Orb of de Alfa/Delta combo kopen!

Verwijderd

iemand hier op GoT bracht me een paar dagen geleden op een idee: Pak gewoon lekkere fan (ik heb nu 0.14W 8x8) bouw daar met een stevig a4-tje een koker om (ca 10 cm lang, maakt niet zoveel uit gaat tenslotte om ff te testen) en knal die voor de helft ofzo over de spire-orb = ~26C, *38C hehe (nog steeds een raar hoog verschil maar met het vorige stress test schilt het wel een graad of 10 hehe >:) Ik denk dat als je 2 fan of een sterkere gebruikt dat je een nog beter resultaat hebt.. (heb geen digicamera dus no shotje)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ja dat heb ik dus gedaan, gewoon een trechtervorm op je heatskin maken en dan daar een dikke sunon cooler op B) ! resultaten zie je hier: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/highqualitycooler.htm
Pagina: 1