Automatisch inloggen windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:17
Hallo,

Ik heb hier een HP desktop PC met windows XP professional NL editie
Ik heb een gebruiker aangemaakt zonder wachtwoord.
Als ik de computer opstart krijg ik één button te zien met de naam van de gebruiker erop, als je daarop klikt word de computer verder opgestart.

Ik wil nu dus instellen dat je deze button niet te zien krijgt maar dat de computer gewoon automatisch bij deze gebruiker opstart.

Ik heb in het register onder hkey local machine\software\microsoft\windows nt\currentversion\winlogon een tekenreeks aangemaakt met AutoAdminLogon met waarde 1 en een tekenreeks aangemaakt met Defauld password waar geen waarde is ingevoerd omdat er geen wachtwoord is.

Dit werkt echter niet, iemand dit al eerder gehad? O-)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Zoek bij MS naar XP PowerToys, download TweakUI, installeer TweakUI en start TweakUI. Daarin zit ergens een optie waar je de automatische login kunt instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door AdLentis op 06-10-2003 11:52 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Doe je dat niet in conf.scherm -> gebruikersaccounts -> de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden en dan het vinkje weghalen bij welkomstscherm gebruiken.

• AdLentis
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 11:51:
Doe je dat niet in conf.scherm -> gebruikersaccounts -> de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden en dan het vinkje weghalen bij welkomstscherm gebruiken.
Nee, dan krijg je het klassieke (Win2000) inlogscherm waarbij je op Ctrl+Alt+Del moet drukken om in te loggen.

[ Voor 10% gewijzigd door AdLentis op 06-10-2003 11:54 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:17
Inderdaad, ik ga even uitzoeken of TweakUI werkt
Alvast bedankt

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 12:06
Meer handige tools:
http://www.microsoft.com/...o/downloads/powertoys.asp

Direct downloaden van TweakUI:
http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe

Suc6 :)

Oja:
GoT Search: klik
Google: klik

[ Voor 49% gewijzigd door MaNDaRK op 06-10-2003 12:07 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34

Guldan

Thee-Nerd

Er is daarvoor ook een item in de knowledge base van M$ Microsoft.Daar staat het ook in.Daar moet je wat in je "uitvoeren" intypen.
Damn weet et niet meer...
[ff gezocht:]

You can also use the following steps to enable automatic logon without editing the registry in Windows XP Home Edition and Windows XP Professional (not joined to a domain):
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type control userpasswords2, and then click OK.
In the dialog box that appears, clear the Users must enter a user name and password to use this computer check box, and then click OK.

alstublieft.

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 06-10-2003 12:11 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Zoals je ziet is dit al vaker voorbij gekomen en moet je er met de gegeven links wel uit komen ;)

Ook had dit topic eigenlijk in Windows Operated Systems gemoeten en niet in Software Algemeen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.