[PHP/MySQL]Records weergeven in lijstje en wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:53
Mijn stage plek zoekt een oplossing voor hun probleem, ze maken gebruik van een MySQL server, nu is het zo ik ben een leek in php, ik kan er wel mee werken (wie niet) maar verder niet... :|

Ze willen geen gebruik maken van de paketten die te verkrijgen zijn op het internet.
Ze willen zo weinig mogelijk scripts/bestanden.

- Records weergeven in een lijstje
- Records kunnen wijzigen en of verwijderen

ik heb zowat gezocht op het internet om te kunnen begrijpen hoe het allemaal in mekaar zit;
http://pear.php.net/packages.php

Ik kom er niet uit :X, enige tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

Dit kan gewoon heel simpel in PHP .

Kijk eens hier in de FAQ. Daar staan een aantal sites met tutorials. Bijna elke basic-beginners tutorial voorziet wel in Mysql acties vroeg of laat ;) .

Dit is overigens niet echt een topic voor P&W denk ik als je het zo stelt. Gewoon even induiken en je leert er nog eens een hoop van ook ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waar zit je probleem nu?

1. Suggesties voor een generiek 'datagrid' control in PHP
2. Een kant en klaar script van hotscripts, wat niet te vinden is?
3. Een tekort aan kennis; zo ja, waar loop je vast?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ok thanx,

Ik zal er wel effe induiken, maar volgens mij wil me stage plek wat anders, maar laten we eerst beginnen met de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Je kunt toch een simpel lijstje uitprinten met linkjes naar een soortvan edit pagina. In het linkje kun je dan bv een id geven (je kunt ook voor de wat veiligere optie kiezen, het id posten naar die pagina).

In die pagina lees je dan de ID weer uit en haal je de benodigde gegeven op uit de database. Die ouput je in een formulier, zodat de gegevens gewijzigd kunnen worden. De action van dat form kun je naar zichzelf kunnen wijzen of beter nog naar een andere pagina die het wijziggen afhandelt.

Ook kun je in het lijsje de optie verwijderen zetten die naar een pagina linkt/post (met weer die id) welke dan de record verwijderdt. Eigenlijk is het erg simpel. Je moet het maar wel zelf gaan uitwerken want dat kan ik niet voor je doen ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Basszje

Reisvaap!]

-SWEET-HEART- schreef op 06 oktober 2003 @ 11:11:
Ok thanx,

Ik zal er wel effe induiken, maar volgens mij wil me stage plek wat anders, maar laten we eerst beginnen met de FAQ.
Dan zou ik eerst gaan vragen wat ze *precies* willen voordat je iets maakt wat ze helemaal niet willen natuurlijk ;) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:24
Begrijp ik het nu verkeerd of zijn 'jullie' op zoek naar een frontend voor MySQL (zoals bijv. Access ook kan dienen als frontend voor MSSQL) :?

In dat geval kun je gebruik maken van bijv. PhpMyAdmin (webinterface op je MySQL)
of bijv. MysqlFront (windows applicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Beetje onduidelijk, sorry :)

Hier gaat het om:

Gebruik maken van Pear, DB, DB_DataObject, etc packages, en via daar gegevens ophalen, tabellen aanmaken, editen, verwijderen...

Gisteren en vandaag bezig geweest maar zit ergens vast en weet niet waar }:O

Ergens in formbuilder.php gaat het niet verder, maar ik kan niet zien waar de fout ligt...

Hoe kun je erachter komen, door gebruik te maken van print?

Gevonden, maar geen idee wat het betekent 8)7
edit:

// Initialize array with default values
$formValues = $this->_do->toArray();

[ Voor 19% gewijzigd door EN-IS op 07-10-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Just a thought, maar zou je niet eens een keer een paar tutorials gaan volgen? Ik en vele anderen met mij hebben een donkerbruin vermoeden dat je geen ideeeeee hebt waar je mee bezig bent :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
curry684 schreef op 07 October 2003 @ 12:07:
Just a thought, maar zou je niet eens een keer een paar tutorials gaan volgen? Ik en vele anderen met mij hebben een donkerbruin vermoeden dat je geen ideeeeee hebt waar je mee bezig bent :)
Jah sorry, ik moet erom lachen, geen idee waar ik mee bezig ben, maar zo leer je het toch? Heb nog wat simpele tutorials gevolgd, maar of ik er iets van heb geleerd :9...

Mijn bedoeling was om wat ideeen van anderen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

-SWEET-HEART- schreef op 07 oktober 2003 @ 12:10:
[...]
Jah sorry, ik moet erom lachen, geen idee waar ik mee bezig ben, maar zo leer je het toch?
Hmm ja en nee ;)

Ja door te doen leer je, maar GoT en Programming & Webscripting in het bijzonder zijn niet bedacht om de materie te leren kennen, maar als discussieforum voor de wat meer doorgewinterde gebruiker. En eigenlijk was dit wel iets te basic daarvoor ja :D

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
curry684 schreef op 07 oktober 2003 @ 12:41:
[...]

Hmm ja en nee ;)

Ja door te doen leer je, maar GoT en Programming & Webscripting in het bijzonder zijn niet bedacht om de materie te leren kennen, maar als discussieforum voor de wat meer doorgewinterde gebruiker. En eigenlijk was dit wel iets te basic daarvoor ja :D
:o oohh, wist het niet, sorrie

Ik zal effe verder zoeken, dank u...
Pagina: 1