[KIX] Serienummer via loginscript uitlezen (HP)

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
Ik hoop dat ik hier in het goede forum zit..

Ik heb de opdracht gekregen om via het inlogscript lokaal een file te laten aanmaken met hostnaam, gebruikersnaam en serienummer van de computer.
Via @WKSTA en @USERID kan ik de eerste 2 wel uitlezen. Deze laat ik dan via een writeline wegschrijven naar een csv file. Maar het serienummer is wat moeilijker. Weet iemand een manier om dit te doen? op kixtart.org vond ik alleen iets voor Dell. Een externe tool is verder geen probleem. Het gaat trouwens om HP computers, op de site van HP vond ik iig niks. Tools als toptools en SMS2.0 kunnen het ook.maar die kunnen het niet lokaal wegschrijven in een file dus.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Wel eens opgevallen dat er stickies bovenin het forum staan?

*** Batch en shell script topics *** dus?

Maar wtf is KIX? En moet dit dan ook nu naar Windows Operated Systems of Non-Windows Operating Systems?

Professionele website nodig?

• m3gA
curry684 schreef op 06 oktober 2003 @ 11:13:
Wel eens opgevallen dat er stickies bovenin het forum staan?

*** Batch en shell script topics *** dus?

Maar wtf is KIX? En moet dit dan ook nu naar Windows Operated Systems of Non-Windows Operating Systems?
KIX is een scripting taal voor log-in scripts.

www.kixtart.org
www.kixscripts.com

had een soortgelijk topic voor compaq gevonden dus ik vermoedde dat ik in dit forum goed zit.

[ Voor 11% gewijzigd door m3gA op 06-10-2003 11:21 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

KiXtart is a logon script processor and enhanced batch scripting language for computers running Windows XP, Windows 2000, Windows NT or Windows 9x in a Windows Networking environment.
Als je dat nu even had gezegd :) Moved to Windows Operated Systems dus.

Professionele website nodig?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

sysinternals utilities download bginfo.zip even.
Deze leest bijna alles uit een systeem en plaatst het in ieder geval op je desktop ik heb nu geen tijd om te kijken of je het ook naar een textfile kunt plaatsen maar dat zou je zelf even uit moeten zoeken. Het enige wat ik niet kan vinden is serial nummer van de computer.

• m3gA
mutsje schreef op 06 October 2003 @ 11:56:
sysinternals utilities download bginfo.zip even.
Deze leest bijna alles uit een systeem en plaatst het in ieder geval op je desktop ik heb nu geen tijd om te kijken of je het ook naar een textfile kunt plaatsen maar dat zou je zelf even uit moeten zoeken. Het enige wat ik niet kan vinden is serial nummer van de computer.
grappige tool maar niet wat ik zoek
iemand nog ideeen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WMI is het antwoord.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
' initialize variables
strComputer = "."

' disable error checking
On Error Resume Next

' **
' ** Function to retrieve a serial number for this device
' **
function GetSerialNumber

' run the query on the system
  Set colSE = objWMIService.ExecQuery("SELECT * FROM Win32_SystemEnclosure")

' and extract the item
  For Each objSE in colSE
    GetSerialNumber = objSE.SerialNumber
   Next
end function

' -----------
' --- make the connection to the WMI provider
' -----------
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
    & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")

WScript.Echo "Serial  : " & GetSerialNumber

Plak dit in een textfile met de extensie .vbs (eg: getserial.vbs) en roep het vervolgens aan met cscript: cscript getserial.vbs en zie het resultaat.

[ Voor 19% gewijzigd door elevator op 06-10-2003 13:40 ]

• m3gA
Die WMI service is niet aanwezig op onze NT4 machines. is het wel mogelijk deze te installeren of is het alleen op 2000/XP ?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

WMI kan je los downloaden van Microsoft en installeren. Zoek anders ff op Kixtart forum naar de UDF WMIQUERY().

Die leest alles uit voor je, van je pincode tot je cupmaat :P

Maar!!!! Pas op! Ik heb hier op me werk gigantische problemen met zwervende profielen gehad juist door een WMI script met KiXtart. Daar zit een bug in waar we (tegen betaling) een fix voor hebben gekregen, maar die mocht niet baten. De enige optie voor ons was het uitzetten van het WMI script. Dus gebruiken jullie geen roaming/zwervende profielen; niets aan de hand, zo ja, kijk uit met het wegschrijven van roaming profiles!

Wij draaien hier btw ook NT4.

Mijn iRacing profiel

• elevator
  • Niet online

elevator

Ja, WMI en de laatste VBScript runtime kan je gewoon downloaden van microsoft.com. Ik heb geen problemen gehad met WMI in combinatie met VBscript. Kix gebruik ik zelf niet maar je kan het dus oplossen met VBscript.

• m3gA
ok bedankt voor alle info ik ga eens lekker proberen dan :)

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
HP heeft ook een tool om gegevens uit de BIOS uit te lezen. Daar staat het serienummer ook in. Dit kan lokaal in een file weggeschreven worden. Ik weet helaas de naam niet meer, sorry.

• m3gA
FCVD schreef op 06 October 2003 @ 14:49:
HP heeft ook een tool om gegevens uit de BIOS uit te lezen. Daar staat het serienummer ook in. Dit kan lokaal in een file weggeschreven worden. Ik weet helaas de naam niet meer, sorry.
je bedoelt toch niet dat brakke toptools?

• m3gA
collin schreef op 06 October 2003 @ 14:37:
WMI kan je los downloaden van Microsoft en installeren. Zoek anders ff op Kixtart forum naar de UDF WMIQUERY().

Die leest alles uit voor je, van je pincode tot je cupmaat :P

Maar!!!! Pas op! Ik heb hier op me werk gigantische problemen met zwervende profielen gehad juist door een WMI script met KiXtart. Daar zit een bug in waar we (tegen betaling) een fix voor hebben gekregen, maar die mocht niet baten. De enige optie voor ons was het uitzetten van het WMI script. Dus gebruiken jullie geen roaming/zwervende profielen; niets aan de hand, zo ja, kijk uit met het wegschrijven van roaming profiles!

Wij draaien hier btw ook NT4.
kun je even specifiek zijn wat precies de problemen waren?

• collin

collin

Who da man !!

Wij hadden precies het probleem uit dit Q artikel:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324687

Mocht je interesse hebben, kan ik je de userenv.dll sturen (waarmee je roaming profiles kan debuggen) en en de fix voor dit probleem (die bij ons niet hielp, hij hielp zelfs de NL werkstations om zeep!)

In het kort: bij het afloggen blijft de ntuser.dat file uit het profiel in gebruik, waardoor het roaming profiel niet naar het netwerk geschreven kan worden. Pas na een reboot wordt het bestand vrijgegeven.

Mijn iRacing profiel

• elevator
  • Niet online

elevator

Als dit inderdaad een probleem blijkt te zijn in jouw omgeving, kan je het WMI script zo aanpassen, dat ie remote een PC benaderd voor deze informatie. Als je bovenaan het script kijkt zie je een: 'strComputer = "."' deze vervangen door een PC naam, is voldoende :)

Je moet dan alleen nog eventjes automatiseren dat je alle PC's afloopt - maar dat kan je met wat creatief scripten en zoeken vast uit komen :)

• collin

collin

Who da man !!

Da's inderdaad een optie, maar ik ben nou eenmaal een groot fan van het login script. Ik wil graag dat dingen gebeuren als een gebruiker inlogt (inventarisatie updaten, software installeren indien nodig etc). We hebben hier ongeveer 1400 PC's dus dan zou zo'n inventarisatie scriptje wel errug lang lopen :)
/offtopic :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

m3gA schreef op 06 October 2003 @ 15:03:
[...]

je bedoelt toch niet dat brakke toptools?
lol, toptools is niet brak. maar kost wel wat tijd om goed te configureren...

• m3gA
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 10:38:
[...]

lol, toptools is niet brak. maar kost wel wat tijd om goed te configureren...
HP zelf kreeg het nog niet eens aan de gang hier :D

Verwijderd

lmao, moeten dan ook prutsers zijn of je machines staan achter een nat config. snmp heeft daar probs mee...

• m3gA
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 11:30:
lmao, moeten dan ook prutsers zijn of je machines staan achter een nat config. snmp heeft daar probs mee...
nope..gewoon een domein..
maar ik weet het het fijne niet van af.. ik weet dat een andere afdeling alles met HP opgezet heeft en het zou iig niet goed werken.
Pagina: 1