Toon posts:

[XP]Verbinding stagneert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen zit ik met een vrij troebel probleem: Van het ene op het andere moment vertoond mijn internet-verbinding kuren. Pagina's worden maar half geladen (als ik dan kies voor "View Source" zie ik ook maar een halve pagina), ik kan niet meer emailen (SMTP/POP3) en bij FTP (met verschillende clients) kan ik nog net wel connecten, maar bij het opvragen van de "list", krijg ik steevast een time-out. Traceroute, ping en Telnet werken wel gewoon.

In een poging dit op te lossen, heb ik de volgende dingen al geprobeerd:

- Een stuk of 20 DLL's van IE opnieuw geregistreerd.
- De standaard instellingen van IE teruggezet.
- Windows XP (met SP1 int.) opnieuw over de bestaande installatie heengezet (update)
- Mozilla geinstalleerd
- Een heleboel services uitgezet
- Mijn netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- De firmware van mijn router ge-upgrade
- De standaardinstellingen van mijn router teruggezet
- Spyware opgeruimd (met Adaware)
- Gescanned voor virii (Norton AV 2003 met alle laatste updates - tot 2 dagen geleden dus) etc.
- Scandisk en checkdisk gedraaid.
- Nog meer services en drivers uitgezet mbv. MsConfig

Het probleem blijft bestaan.

Nou is het wel zo dat ik in "Safe mode with network support" wel op Internet kan. Er is tevens 1 ander merkbaar verschil tussen opstarten in de safe mode en op de standaard manier, namelijk dat-ie via een normale boot miminaal een minuut blijft hangen op het "Loading your personal settings"-menu.

Waarom heb ik mijn computer nog niet opnieuw geinstalleerd? Nou, omdat ik daar nou ongeveer zo'n 16 uur mee bezig zou zijn (met dank aan progs als Visual Studio.Net) terwijl Windows tot 2 dagen geleden redelijk goed liep.

Dus als iemand een vaag vermoeden heeft wat het euvel zou kunnen zijn, dan schreeuw maar...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Hoe maak je internetverbinding?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja...sorry...:

Onboard netwerkkaart -> UTP -> Drayteck 2200 router -> Chello standaard.

Een statisch ip-adres (192.168.1.2)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Al eens al je netwerkprotocollen/adapters etc. verwijderd en opnieuw laten installeren na reboot?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik ook al gedaan (ff vergeten te vermelden)