CDRW Schrijver is langzaam

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-03 15:50
Ik heb het volgende probleem mijn cdrw schrijver is 24x 16x (24x cdr, 16cdrw) maar 'tegenwoordig' kan ik niet sneller dan 16x schrijven (dan heb ik het dus over cdr's).
Het ligt niet aan de cdr's want die kunnen op een andere pc met andere schrijver wel snel geschreven worden. Ik gebruik Nero 5.5 (6.0 --> geen verschil).
Iemand een idee waar dit door kan komen ik heb zelf geen idee, eerst kon ik wel op 24x schrijven.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:06
Draaien je ide-apparaten nog wel op DMA?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Dat probleem heb ik ook gehad met een Aopen 24x10x40. Na het gebruik van MMORE cd's konden alle andere merken inclusief de MMORE niet sneller dan 12x. Na het gebruik van een paar Platinum cd's ging het branden weer op full-speed. Hier had niemand de oplossing, het kan dus zijn dat je writer de cd's niet lekker vind. Probeer een ander merk, misschien dat dat helpt ?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 18:27
Idd, dat MMore probleem heb ik ook wel eens gehad, hoewel het ook gewoon slijtage kan zijn :P

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Idd ander merk proberen, eventueel zou je de firmware kunnen updaten en hopen dat dit zal helpen ;) , omdat je ook als reden aangeeft dat hij wel goed op volle speed brand op een andere pc + brander.

BF2 stats Systemen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
mvddonk schreef op 06 October 2003 @ 10:25:
Het ligt niet aan de cdr's want die kunnen op een andere pc met andere schrijver wel snel geschreven worden.
Dat geeft geen garantie. Een andere brander kan anders omgaan met die cdr's. Ik zou toch even andere media proberen :)
Pagina: 1