Toon posts:

Sony VAIO FR215 accu snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een SONY VAIO FR215 gekocht, maar de accu is zeer snel leeg, als ik ermee zit te werken, gaat hij hooguit een uur mee, en dat is nog erg lang.
Heeft iemand dit probleem ook met een nieuwe laptop?
Moet ik hem eerst een paar keer ontladen om hem op "goed niveau" te krijgen?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Kijk eens het Powerpanel van Sony na en de instellingen van Windows.

Meer dan anderhalf uur zal moeilijk worden, want een laptop met desktop-cpu koop je voor de cpu-kracht en niet voor de accutijd

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een athlon Mobile processor.
Ik heb trouwens geen sony powerpanel, want ik heb die recovery eraf gegooid, en kan nu niets meer van die cd installeren. Dit kan namelijk alleen als je die recovery cd gebruikt, maar dat vind ik bagger. Weet iemand waar ik dat powerpanel van Sony kan downlaoden?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 10:53:
ik heb een athlon Mobile processor.
Ik heb trouwens geen sony powerpanel, want ik heb die recovery eraf gegooid, en kan nu niets meer van die cd installeren. Dit kan namelijk alleen als je die recovery cd gebruikt, maar dat vind ik bagger. Weet iemand waar ik dat powerpanel van Sony kan downlaoden?
Hmm.. weird dat ik dan specs krijg met een P4 erin :P
Als ik overigens zoek met specifiek AMD erbij, wordt de accutijd niet veel langer, een half uurtje maar (van 1:50 naar 2:20)

Je zou hier kunnen kijken: http://www.vaio-link.com/

Ik heb geen serienr. en kan dus niet inloggen en zoeken naar downloads. Ik zag bij het googlen wel dat in japan powerpanel wel te downloaden is... (maar ik ken verder geen japans)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Wellicht dat het er niks mee te maken is, maar ik vertel altijd in de winkel dat men na aanschaf eerst de accu helemaal moeten opladen, en dan echt _helemaal_ de accu leeg moeten laten lopen. Als je hem daarna weer goed heb opgeladen kan je er goed gebruik van maken. Schijnt beter te zijn voor de accu.

Maarja, daar heb je nu niks meer aan..

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 06 October 2003 @ 11:25:
Wellicht dat het er niks mee te maken is, maar ik vertel altijd in de winkel dat men na aanschaf eerst de accu helemaal moeten opladen, en dan echt _helemaal_ de accu leeg moeten laten lopen. Als je hem daarna weer goed heb opgeladen kan je er goed gebruik van maken. Schijnt beter te zijn voor de accu.

Maarja, daar heb je nu niks meer aan..
Dat had ik al gedaan, en nu nog een paar keer, maar ik geloof niet dat het heeft geholpen...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:03

MaDLiVe

.-Observer-.

Staat de powernow driver wel geinstalled? Anders draait hij constant op de max frequentie.
Moet je even kijken onder apparaat beheer en dan type cpu--> moet amd mobile zijn. Kijk de frequentie anders ook even na.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1