lange boot tijd MSI K7TPRO-2 A

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een pc met een tbird 800 + MSI K7TPRO-2 A (dat is dus een bordje met een via 686B southbridge, ofwel eentje met udma 100 support)
hd is een Maxtor 20,4 7200 schijf (ata 100)

bij het opstarten van de pc staat ie een hele tijd bij het regeltje
"verifieing DMI pool data"
nadat ie een seconde of 10 niks gedaan heeft krijg ik pas het windows 98 opstartscherm.
het lijkt mij dat het in dit geval niet helpt om iets te veranderen in windows omdat dit gebeurt VOOR windows in het spel komt.
iemand een idee hoe dit komt?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Vermoedelijk een netwerk of SCSI kaart die aan het zoeken is.
Is vervelend maar weinig aan te doen....

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Kan zijn dat ie inderdaad een netwerk of sqzi kaart aan het zoeken is, als je die hebt dan is dit normaal.

Maar het kan ook zijn dat bijv je diskette station (mits je die hebt) niet goed aangesloten is. Meestal zoekt de comp namelijk eerst naar het diskettestation om op te starten. Je kunt er wat tjd afhalen, door in je bios in te stellen dat je primaire opstartdevide of hoe dat ook heten mag je Harddisk is. Dan kijkt ie als eerste naar je HD en kan ie gelijk hier info vinden om op te starten.
Windows zelf kijkt ook naar het a station alvorens op te starten, dus dit kun je ook even uitschakelen:

->rechtermuis 'deze comp' -> eigenschappen -> prestaties -> bestandssysteem -> diskette -> vinkje daar uitzetten.

En dan nog een paar tips:
-Open op de root msdos.sys met kladblok. Schrijf onder het kopje [options]
DisbleLog=1
SystemReg=0
en vervolgens dit bestandje renamen naar winboot.ini
-Bij de HD DMA inschakelen
-Sisoft effe langs je comp laten gaan en dan wat instellingen aanpassen.

Succes, ik hoop dat het werkt!

Verwijderd

smvs > Al geprobeerd? Heeft het iets geholpen?