Toon posts:

Volledige Cisco emulator.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo groep.

Weet iemand of er een volledige Cisco emulator bestaat?? Dus incluis de mogelijkheid van IOS updates, etc etc, Kortom ik wil in feite IOS draaien om mijn PC met geemuleerde hardware.

waarom wil ik dit? Ik wil mij zo langzaammaarhand voorbereiden om mijn CCNP examens, en tja, dat gaat een stuk beter met aardig wat "Hands on" experience. Die heb ik ook wel, een stage bij een ISP en een bijbaantje als netwerkbeheerder met een stuk of 5 cisco routers en 7 catalyst switches varieerend van 2900 tot 6000 (Kwijl...) Maar het wordt daar toch niet gewaardeerd als ik zeg: Sorry jongens, eht netwerk ligt er vanmiddag uit omdat ik even wat met BGP wil spelen >:) !

en tja, De cisco's zelf kopen is mij te duur, en de emulatoren die ik ken te beperkt... dus: als iemand wat weet...

please let me know!!!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

er zijn zat emulatoren, maar niet op dat nivo vrees ik voor je.

Ja het Cisco virtuallab maar dat is daadwerkelijke hardware die je kunt huren en gebruiken via het web.

Als ik heel eerlijk mag zijn, het eerste examen (ben de naam ff kwijt, opvolger van ACRC) is het meest heftige, dat is flink blokken. De andere 3 ? peanuts..

de ccnp en ccdp heb ik, nu nog the bigone..

CCIE, maar my god alleen al de boekenlijst lijkt wel de index van de cisco corp. bibliotheek.

btw, als je een cisco 6000 al kwijlen vind.

Moet je eens naar dingen als extreme network etc kijken..

Alle poorten zowel layer 2 als 3, acceslists in hardware, veeeeel sneller als de snelste cisco..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 00:24 schreef redguy het volgende:
er zijn zat emulatoren, maar niet op dat nivo vrees ik voor je.

Ja het Cisco virtuallab maar dat is daadwerkelijke hardware die je kunt huren en gebruiken via het web.

Als ik heel eerlijk mag zijn, het eerste examen (ben de naam ff kwijt, opvolger van ACRC) is het meest heftige, dat is flink blokken. De andere 3 ? peanuts..

de ccnp en ccdp heb ik, nu nog the bigone..

CCIE, maar my god alleen al de boekenlijst lijkt wel de index van de cisco corp. bibliotheek.

btw, als je een cisco 6000 al kwijlen vind.

Moet je eens naar dingen als extreme network etc kijken..

Alle poorten zowel layer 2 als 3, acceslists in hardware, veeeeel sneller als de snelste cisco..
Het routing examen bedoel je denk ik? Inderdaad die lijkt mij ook het meest zwaar!! Ik heb ook eens gekeken naar de CCIE "recomanded reading list" en pff, iets van 16 pagina's met links d8 ik!!

en inderdaad, die Extreme Networks layer 3 switches laten zelfs de cisco cat. 12000 series nog verbleken.. Gellukig ga ik stage lopen bij een bedrijf dat zowel cisco als Extreme doet :D