Toon posts:

[WinXP] System Volume Information *zucht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de tips zoals deze van Dim krijg ik de System Volume Information dir maar niet weg. Ja, ik krijg 'em wel weg, maar na een aantal minuten staat 'ie er gewoon weer. Het enige dat erinstaat is een 'tracking.log' van 20.480 bytes, met de datum van de laatste poging om de boel te wissen.
System Restore staat uiteraard uit, FS is NTFS.

Kan dit ding dus echt niet permanent gewist worden?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

System Volume Information is onderdeel van je Operating System. Het is niet verstandig deze te verwijderen.

[ Voor 1% gewijzigd door mutsje op 06-10-2003 10:46 . Reden: typo's wegwerken.. ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 06 October 2003 @ 10:46:
System Volume Inforamation is onderdeel van je Operating System. Het is niet verstandig deze te verwijderen.
Like I said, ik gebruik die System Restore toch niet. Dan heeft die dir wmb geen enkel nut. Sterker nog, ik stoor me er nogal aan. Dus als 'ie weg *kan* dan wil ik 'em ook weghebben. Ik ben me [denk ik :) ] bewust van de eventuele gevolgen.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan ook gewoon hide protected OS files aanzetten, dan zie je hem niet eens en heb je er geen last van... De hidden/system bestanden zie je nog wel gewoon, zo heb ik 't ook maar sinds XP (aangezien die SVI folder idd steeds weer terugkomt).

Verwijderd

Topicstarter
dog4life schreef op 06 oktober 2003 @ 10:56:
Je kan ook gewoon hide protected OS files aanzetten, dan zie je hem niet eens en heb je er geen last van... De hidden/system bestanden zie je nog wel gewoon, zo heb ik 't ook maar sinds XP (aangezien die SVI folder idd steeds weer terugkomt).
Helaas, Windows Total Commander doet niet aan hidden files. Tenminste, ikzelf niet bij het gebruik van TC.

Zei ik hidden? Ik bedoel dus OS files.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 11:08 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

System Volume Information is normaliter een verborgen systeem folder. Heb jij je Indexing service wel uitgeschakeld? ik heb dat stuk even gelezen maar die zorgt ervoor dat je sysvol folder terug komt namelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door mutsje op 06-10-2003 11:11 . Reden: weer typo.... ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 06 October 2003 @ 11:11:
System Volume Information is normaliter een verborgen systeem folder. Heb jij je Indexing service wel uitgeschakeld? ik heb dat stuk even gelezen maar die zorgt ervoor dat je sysvol folder terug komt namelijk.
Yep, die is al uit. Vandaar ook mijn verbazing dat die dir steeds weer terugkomt als ik 'em wis.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je de service wel op disabled gezet. Als de service namelijk op manual staat en hij staat ergens in de dependicy(?) list van een andere service die wel automatisch opstart wordt indexing service alsnog gestart.

Verwijderd

Topicstarter
Je gelooft me niet he :)

Afbeeldingslocatie: http://www.capwoc.com/pix/is.gif

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik geloof je wel maar ik ben van het moto vertrouwen is goed controle is beter, toch?

Heb je take ownership gedaan en toen die folder verwijderd. ook dat zul je vast geprobeerd hebben. Persoonlijk vind ik het niet zo verwonderlijk want het is per slot een folder van XP en het kan zijn dat XP deze uit zijn cached information haalt en dus weer keurig restored.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://www.microsoft.com/.../reskit/prkc_fil_ngyp.asp

Even Googlen levert meestal wel wat naslagwerk op over het hoe en waarom van die desbetreffende directory.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1