Exact, multiuser beveiliging. .?

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 21:43
Ik heb globale vraag:

Ik wil op een pc Exact draaien met een ADSL verbinding naar het internet. De bedoeling is dat meerdere mensen kunnen werken met Exact. Nu heb ik nagedacht over welke problemen kunnen optreden. Het grootste probleem is de kans dat 2 mensen tegelijk met een database bestand van Exact gaan werken. Hoe kan ik dit oplosssen? Ik wil via een FTP server de gegevens uitwisselen en hoe kan ik nu bijvoorbeeld een bestand "locken" als deze in gebruik is? Het wordt geinstalleerd op een Windows pc.

Graag jullie adviezen,

Alvast bedankt..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik denk dat Exact niet over een FTP-server kan draaien - de laatste keer dat ik het (overigens met een standalone licentie) probeerde draaide het niet eens over een netwerkshare :) Het probleem met FTP is daarboven dat het een sequentiele bestandstoegang geeft, en Exact maakt een mooie database aan die random (via ODBC iirc) wordt aangesproken. Nee, hou het er maar op dat dat niet gaat werken.

D'r zijn trouwens dozijnen verschillende versies. Over welke heb je het?

Voor versies die *wel* multiuser zijn kan je denk ik het beste een VPN bouwen. Tenzij je voor elke sessie de complete db overpompt, maar dat zal de bedoeling wel niet zijn :X

Overigens betaal je bakken met geld voor Exact, en voor dat geld moet je dit soort vragen gewoon bij de helpdesk kunnen deponeren. Die *weten* hoe dat moet ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.