Toon posts:

A7V8X-X, +2400+xp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb sinds kort een nieuw moederbord, cpu en geheugen gekocht. Het gaat hier om:
Moederbord: Asus A7V8X-X
CPU: 2400+xp
Geheugen: A-merk 1 dimm van 512mb 400mhz pc3200 ram.

Verder heb ik in mijn systeem dit zitten:
Hercules Ati radeon 9000 128mb ddr
2 harde schijven, 1 van 10 gig en 1 van 30gig (maxtor en seagate)
Cd-rom speler
verder zit sound en lan onboard.

Ik heb de nieuwste bios er al op geknalt, mijn ram geheugen is getest in de winkel dit werkt goed. Toch zit ik met een probleem.
Ik kan windows gewoon normaal starten, dit gaat allemaal goed. Ik kan zo lang als ik wil in windows blijven en er is niets aan hand. Maar zodra ik bijvoorbeeld quake ga spelen dan knalt hij me er na een tijd uit, en dan ook echt helemaal eruit, mijn hele pc valt dan gewoon spontaan uit. Alleen het standby lampje van me moederbord brand nog, ik moet mijn pc dan ff van het stroom halen en er weer aan doen en dan werkt het weer. Mijn processor wordt niet te warm, hij is normaal 48 graden en stressed 54 graden... Wel heb ik tijdens de installatie van xp veel problemen gehad... dit zat hem in master en slave van me harde schijven. Toen viel hij op het moment dat hij naar de hd wilde schrijven tijdens de setup gewoon uit. Ik heb dus met de jumpers zitten klooien en met de kabels. Toen is het me gelukt om xp te installeren en dat werkt nu wel allemaal.

Maar nu zit helaas nog steeds met het probleem dat als ik wil quaken hij me er op een gegeven moment uitgooit (me hele pc valt dan uit). Wel weet ik dat hij nadat ik met die kabels en jumpers van me hd heb zitten klooien mijn schijf die voorheen C was nu D geworden is en de schijf die D was C is...khoop dat jullie het nog begrijpen. Ik weet niet of dit een probleem kan zijn. Verder gebruik ik de onboard geluidskaart en de onboard netwerkkaart.. Misschien dat dit nog problemen kan veroorzaken. Ik weet het eerlijk gezegt niet meer...
Ook heb ik quake of welke andere programma's dan ook niet opnieuw geinstalleerd, maar ik verwacht niet dat daardoor me pc zomaar uitvalt tijdens het spelen, dan zou je toch denken dat je het spel helemaal niet meer op zou kunnen starten.

Ik heb alle andere topics hierover al gelezen en ik kan nog geen oplossing vinden op mijn probleem, ook heb ik het gevoel dat ik niet hetzelfde probleem heb als de rest.

Wat denken jullie, ligt het aan mijn master/slave combinatie, onboard lan die conflicten geeft of me geluidskaart? ik weet het gewoon niet meer...

Alvast bedankt,

DwaaZz

Verwijderd

Grafische kaart misschien iets mee? Welke cataclyst driver versie?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Voeding kan het zijn, wat zijn je voltages ?

4015Wp west (Dordrecht)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Collega had hetzelfde probleem met een ander MB, maar wel met 1 512MB (twinmos)reepje icm met die Radeon.
2x256 loste het bij hem op.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tutti-frutti schreef op 06 October 2003 @ 10:01:
Voeding kan het zijn, wat zijn je voltages ?
Idd, dat uitvallen van die windows XP install is ook niet goed, lijkt me echt op een voedingsprobleem, wat voor voeding heb je in dit systeem zitten?

[ Voor 36% gewijzigd door Race Eend op 06-10-2003 10:13 ]

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Slaat je pc alleen maar vast met Quake? Of als je andere intensieve programma's gebruikt ook? Als je zeker wilt weten of het aan je master/slave settings ligt moet je gewoon ff kijken wat hij doet als je maar één harde schijf gebruikt ;) Maar dat lijkt me niet het probleem

Lijkt me een voedingsprobleem overigens aangezien je temps en de specs voor de rest er normaal uitzien ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Het ligt denk ik niet aan je master/slave combinatie... Zal eerder iets anders in je hardware zijn.. Om er achter te komen welk hardware onderdeel defect is.. Trek je alle niet noodzakelijke kaarten// kabels dr uit.. Aangezien jij je geluidskaart onboard hebt net zoals je LAN is het mayb een optie om die uit te schakelen in je bios.. Daarna trek je alle kabels los van je cdrom speler en van de overbodige hd's.. Je laat dus alleen de HD in tact waar je OS op draait.. Daarna start je de pc net zoals je altijd doet.. Eenmaal in Windows aangekomen probeer dan iets te starten waarbij je VGA het zwaar mee heeft.. Heb je nu totaal geen problemen meer ? Dan zal et aan een van je kaarten liggen of HD''s die je eruit hebt getrokken..

Als het probleem zich weer voordoet.. Ligt het of aan je VGA // Mainboard // Processor / Voeding // Of je overgebleven HD..

Omdaar achter te komen.. Zijn dr verschillende tooltjes waarbij jij je pc hardware matig kunt testen op fouten.. Zoals Quicktech..

Als je dit zelf niet kunt doen zal jij je pc toch weg moeten brengen naar een pc bedrijf
hf :x

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Klinkt echt als een voeding probleem. Neem aan dat je in je BIOS versie 1006 hebt zitten..?

[ Voor 43% gewijzigd door dCY op 06-10-2003 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
owk, ik zit nu nog op mijn werk. Ik heb er op het moment een 300 wat voeding in zitten. De voltages weet ik eerlijk gezegt niet, kan ik die in me bios vinden? Maar is het niet raar dat als ik in windows zit hij gewoon niet uitvalt? en tijdens het spelen van quake wel? Ik bedoel door het spelen van een spel gebruikt hij dan meer van mijn voeding? Verder zal ik als ik thuis ben kijken wat hij doet als ik lan, sound cdrom en hd zonder OS afkoppel. En kan een grafische kaart in combinatie met een bepaald merk geheugen conflicten geven?

En dCY, ik heb idd bios versie 1006 ja.

En kippie is dat programma Quicktech freeware? En zo ja, waar kan ik het downloaden?

P.s. De keren dat mijn pc uitviel was eigenlijk alleen tijdens het online gamen met quake. Misschien dat het dan toch aan mijn onboard lan ligt? Maar is het niet raar dat gewoon mijn hele pc uitknalt...kan dat als iets een conflict geeft, dat hij je er gewoon uitfloept, hup pc uit..?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 12:52 . Reden: iets vergeten... ]

Verwijderd

euhm tis geen freeware :) je hebt er een dikke licensie voor nodig van paar duizend euro :D Tis maar wat je dr voor over hebt.. Maar als je goed zoekt op Internet/ lan's kun je et wel vinden :/ Maar ga je uiteraard niet vertellen waar want dan heb ik weer een offi warning aan mn broek hangen van de lieve GOT admins :)

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Probeer anders eerst eens nwe hyperion drivers te installeren, zodat je onboard devices nwe drivers hebben, misschien dat het dan stabieler is.
Ook kan je je onboard LAN disablen en dan een losse netwerkkaart proberen ;)

offtopic:
doe geen warez requests op GOT, staat in de netiquette oa

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
mja sorry hoor, ik durf het bijna niet te vragen, maar waar haal ik die hyperion drivers? Ik weet wel dat ik bij mijn moederbord een cd gekregen had en daar stonden 4in1 drivers op... die heb ik toen wel geinstalleerd maar ik weet niet of dat voor alle onboard devices is...

alvast bedankt,

echt super , nu al zoveel reacties :)

soz, kheb die Hyperion drivers al gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 14:50 . Reden: niet verder gekeken dan mijn neus lang was.. ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is alleen voor je Chipset... (En je AGP enzo ;) )

Verwijderd

kan je nu al vertellen dat het niet aan je drivers ligt..

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Sound en LAN onboard use moet niks uitmaken, ik had daar iedergeval helemaal geen problemen mee. (heb nog steeds geen problemen)

Verwijderd

Kan je wat meer details geven van je voeding, het wattage alleen zegt weinig, of er moet Antec of Enermax voor staan ofzo :) . Een 300W noname voeding kan best te weinig stroom op je lijnen leveren. Op je voeding staat vast ergens x Amps op 12V, x Amps op 5V e.d.

Verwijderd

300 watt no-name of een inferieur merk is voor een systeem gebouwd rond een 2400+ sowieso te weinig. Ik had zelf ook deze problemen met een P4-systeem en een 300 watt Q-Tec. In Windows werkte het perfect, maar bij elke applicatie die de 3D-kaart (GF4 4600) aansprak, kreeg ik zwart beeld en kon ik de boel resetten. Vervangen met een zwaarder model bood de uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
even voor alle mensen die me toch zo vriendelijk geholpen hebben. Ik heb opnieuw al mijn moederbord drivers geinstalleerd, die van me geluidskaart, me grafische kaart en die van me netwerkkaart... het werk nu naar mijn id goed. Ik heb een half uur lang offline quake gespeeld en de pc viel niet uit. Ik heb ook nog een 45 min lang online quake gespeeld en weer viel me pc niet uit, hij staat nu al ongeveer 2,5 uur aan en nog niet uitgevallen. Ik wil jullie bedanken voor de moeite en ik verwacht dat de problemen nu over zijn. Zo niet dan horen jullie nog van me!

Hartelijk dank voor de moeite!

DwaaZz

Verwijderd

Topicstarter
nou toch nog maar even weer een reply. Ik dacht dus dat alles opgelost was maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn. Ik heb gisteren wel een hele avond gewoon games kunnen spelen maar toch blijkt het probleem nog niet helemaal opgelost te zijn. Toen ik vanmiddag wilde gaan spelen knikkerde me pc weer uit na een tijdje.
Kan het zo zijn dat de voeding de ene keer wel goed werkt en de andere keer niet? Ik weet namelijk echt niet waar het nog meer aan kan liggen. Ik heb net alweer ff de aller allernieuwste hyperion drivers gedownload en ook de nieuwste drivers voor mijn onboard netwerkkaart van de asussite.... Ik weet niet wat ik nog meer kan doen..

Iemand van jullie misschien nog suggesties? Intussen zit ik al weer een hele tijd in windows, ben ik service pack 1 van xp aan het downloaden en heb ik nog geen uitvallende pc meer gehad... Het begint voor mij een beetje een raadsel te worden waar het nu nog aan kan liggen. Ik hoop dat jullie misschien nog oplossingen hebben...

Met vriendelijke groet,

DwaaZz

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 16:50
Ja het is gewoon een voeding probleem (zelfde problemen gehad). Heb je geen andere voeding liggen probeer eens daar mee te testen.
Pagina: 1