Waarom je druk maken om een moderatie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:00
Ik heb maar eens de TMF faq doorgelezen, maar ben er niet uit.
Ik zie vrij veel mensen zich druk maken om een hoge score te behalen of zich opwinden vanwege een te lage score.

Uiteraard is modden noodzakelijk om 't kaf van 't koren te scheiden, maar is het een wedstrijd dan ?
Moet het mij uitmaken of mijn post een score heeft hoger dan +1 ?
Als 't maar niet daar onder uitkomt toch ?, aangezien 't dan niet meer zichtbaar is op default settings.

Laat maar 's horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Aan de hand van je score's krijg je ook karma. Als je waarde hecht aan ja karma waarde is het natuurlijk logisch dat je ook waarde hecht aan welke score's je nu verdient. Het gaat dan idd in weze nergens over, maar mensen zoeken toch altijd iets om waarde aan te hechten, kijk maar naar voetbal... dat gaat in weze toch ook helemaal nergens over? :+

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het moderatie-systeem vormt ook een vorm van 'bevestiging' in een discussie voor veel mensen.
Als zij een stelling innemen en deze post krijgt een +3 score betekent dit voor mensen dat hun post door anderen gelezen is en deze waardering opbrengen voor de wijze van redeneren.
Als een post die moderatie niet krijgt, maar met -1's wordt 'beloond' is dat ook een 'bestraffing' voor veel mensen, door dat dan hier te melden kunnen anderen aangeven of die moderatie terecht zou zijn, ofwel dat die negatieve moderaties gegeven zijn door mensen die het mogelijk enkel niet 'eens' zijn met de boodschap (wat ook vaak voorkomt).

Het is volledig aan jezelf om al dan niet waarde te hechten aan de moderatie, je hebt volledig recht om hier geen belang aan te hechten.
Persoonlijk vind ik het wel een prettig idee, dat er wat met mijn posts gedaan wordt, dat ze gelezen en ook beoordeeld worden.

Overigens geld de '+1 score' normalerwijze als 'standaard', enkel werkelijke herhalingen van eerdere posts, overbodige opmerkingen zonder waarde voor anderen, of trolls/flame's moeten daaronder komen, een gewone reactie op een nieuwsbericht, waar iemand zijn mening geeft en deze minimaal een beetje onderbouwd, aanleiding geeft tot een discussie zou niet onder de +1 moeten komen.

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2003 09:43 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Naast wat /me Jimmy en /me RM-rf :) al zeggen, speelt er nog een gegeven mee.

In sommige draden, zie je dat er niet op de reactie wordt gemod, maar op de mening van de poster. Of de reactie toevoegende waarde voor de draad heeft speelt dan, helaas geen rol meer. De draad word dan eerder een "discussie" tussen voor- en tegenstanders, dan een draad die de tweaker graag wil lezen en extra inzichten bezorgd.
Een voorbeeld hiervan zijn de talloze "discussies" tussen de Linux en Microsoft aanhangers.

[ Voor 16% gewijzigd door Longbeard op 06-10-2003 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Longbeard schreef op 06 October 2003 @ 09:44:
Naast wat /me Jimmy en /me RM-rf :) al zeggen, speelt er nog een gegeven mee.

In sommige draden, zie je dat er niet op de reactie wordt gemod, maar op de mening van de poster. Of de reactie toevoegende waarde voor de draad heeft speelt dan, helaas geen rol meer. De draad word dan eerder een "discussie" tussen voor- en tegenstanders, dan een draad die de tweaker graag wil lezen en extra inzichten bezorgd.
Een voorbeeld hiervan zijn de talloze "discussies" tussen de Linux en Microsoft aanhangers.
Je bedoelt dat mensen zich dan druk gaan maken om hun moderatie om hun gelijk te halen? Dat is IMO niet de bedoeling van het modsysteem. Ik maak me druk om mijn moderatie omdat ik een hogere score als een compliment voor mijn post zie. Als een post die IMO erg goed is te laag uit komt vraag ik een paar mensen die dr veel vanaf weten of ze het niet meer waard vinden. Een soort ijdelheid dus. Overigens komt het bijna nooit voor dat ik om een opwaardering vraag, aangezien 'te laag' bij mij betekent op 0 terwijl ik een 3 in gedachten had oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Netman867 schreef op 06 oktober 2003 @ 12:54:
[...]
Je bedoelt dat mensen zich dan druk gaan maken om hun moderatie om hun gelijk te halen?
Helaas, gebeurt dat! :( Maar het moddereren van de LM'ers :) en de PM'ers :) verhinderd ook dat deze "discussie's" of te wel onterecht weg worden gemoddereerd of te wel onterecht omhoog worden geboost.
Dat is IMO niet de bedoeling van het modsysteem.
* Eensch *
Ik maak me druk om mijn moderatie omdat ik een hogere score als een compliment voor mijn post zie. Als een post die IMO erg goed is te laag uit komt vraag ik een paar mensen die dr veel vanaf weten of ze het niet meer waard vinden. Een soort ijdelheid dus. Overigens komt het bijna nooit voor dat ik om een opwaardering vraag, aangezien 'te laag' bij mij betekent op 0 terwijl ik een 3 in gedachten had oid. :)
Alles onder een drie is te laag, wat mij betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Longbeard schreef op 06 oktober 2003 @ 13:32:
[...]

Alles onder een drie is te laag, wat mij betreft. ;)
Totaalscore 561 (#292 - 2,9 modpunten per reactie)

:D
Pagina: 1