Toon posts:

[Win2k] SP4: automatisch Hotfix voor RPC virus?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein vraagje over Hotfixes en Service Packs. De search leverde geen antwoord op.
Onmiddelijk na de bekendmaking van de RPC-problemen, zijn alle systemen hier gepatched met MS03-026 en later met MS03-039.
Dit zijn de 823980 en 824146 hotfixes.
De meeste systemen waar deze patch op is geïnstalleerd waren Win2k workstations met service pack 2.
Nu is er gisteren nog een nieuwe roll-out geweest, waar we ook van geprofiteerd hebben om alle clients van SP4 te voorzien.
Alleen vind ik nu nergens met zekerheid een artikel dat bevestigd of nu wel of niet bovengenoemde RPC-hotfixes terug moeten geïnstalleerd worden.
In de software-lijst is de patch nog steeds aanwezig, en ook als ik scan met de KB 823980 en 824146 Scanner lijkt alles nog in orde.

Kan ik hier zeker van zijn? Of kan iemand mij bevestigen dat ik na de installatie van een nieuwe sp ook alle hotfixes terug moet installeren?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

kijk eens naar de release date van die hotfixes, als die een stuk eerder is als de SP4 dat zitten ze erin als ze ongeveer gelijktijdig zijn of de htfixes zijn later dan zitten ze er niet in.....

dan zou je ze met de hand nog eens over kunnen doen om zeker te zijn..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast, stuk duidelijk zo. Volgende keer ook even het OS in de titel vermelden :)

En even op je vraag terug te komen: SP4 is eerder gereleased dan de RPC patch, dus deze zit er niet in verwerkt. Echter heb je deze patch al op je systeem geinstalleerd. Door het installeren van SP4 worden er geen eerdere patches verwijderd, dus staat deze patch nog gewoon op de systemen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Een nieuwe SP bevat volgens mij alle Hotfixes en Patches die daarvoor gereleased zijn.

Let wel: Microsoft recommendeerd om alle hotfixes en Patches in volgorde van datum te installeren.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

De patch is ná SP4 uitgekomen, dus het lijkt me niet zinloos om 'm nog eens te installeren. Zeker weten doe ik het echter niet.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ook aan de laatste redenering, maarja... moest ik het zeker weten moet ik er mijn tijd niet weer insteken :-)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wil je het echt zeker weten dan kun je altijd een mailtje sturen naar Microsoft Nederland. Ze zullen 100% zeker een antwoord geven op zo'n vraag :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Net dan maar even gebeld, daar gaat de rekening weer :-)
Zijzelf beweren dat, als hun tool hem als gepatched aangeeft, dat ik mij geen zorgen hoef te maken...
Laten we dus hopen dat dit zo is.
Thx all en als iemand nog iets toe te voegen heeft, of zeker is van het tegendeel, ga je gang.

Verwijderd

verklaard wel waarom je pre-sp4 patches moet deinstallen als je sp4 gaat installeren (heeft alleen betrekking op patches die niet publiek toegankelijk zijn)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als je een service pack gaat upgraden naar een nieuwe versie en je hebt al pre spx patches erop staan zie je altijd of de patches blijven staan of niet. Op het moment dat ze blijven staan werken ze ook gewoon. We hebben dit uitgetest op een Windows NT4 machine en daar werden enkele patches gewoon gedeinstalleerd en verdwenen ook uit de geinstalleerde software listing. De overige patches bleven fijn staan. Dus dit zou dan een redenatie op leveren dat je dit met scans kunt controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar als er 1 ding is wat ik niet betrouw, dan is het wel de info die in add/remove programs staat :-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kijk je toch met HFnetchk of een dergelijk tooltje of die hotfix nog installed is?

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 06-10-2003 21:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1