[postfix] info@domain1 <> info@domain2

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Ik heb een machine waarop mail voor meerdere domeinen binnenkomt (ik gebruik Debian icm Postfix). Nu wil ik dat info@ domain1 bij iemand anders uitkomt dan info@domain2. Die constructies slikt /etc/aliases niet. Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
uhmz, en als je nou eens zoekt in google? virtual domains postfix Dit is te simpel!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aparte spooldirectories met aparte aliases files. Dit alles per-domain dus.
Dit is met MySQL, maar mischien heb je er wat aan: http://kirb.insanegenius.net/postfix.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Als je eventjes op google naar "postfixadmin" zoekt, daar staat een hele mooie how-to en een mooi php scriptje om users aan te maken enzo..

Howto is wel ff prutsen, maar het werkt na een tijdje :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
0siris schreef op 06 October 2003 @ 08:24:
Iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?
Ik zou beginnen met de documentatie van postfix doornemen, dan op google/got zoeken of er andere mensen zijn die dit ook willen (het lijkt me nou ook weer niet zo'n uniek probleem eerlijk gezegd), en daarna een topic hier openen, ik maak uit je topicstart niet echt op dat je andere dingen geprobeerd hebt dan /etc/aliases aanpakken. Ik denk dat je met de tips in dit topic een heel eind moet kunnen komen, zoniet, dan mag je wat mij betreft een nieuw topic openen, succes! :)

[ Voor 28% gewijzigd door blaataaps op 06-10-2003 13:23 ]

Dit topic is gesloten.