Toon posts:

2e monitor zorgt voor trillend beeld op 1e monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sony cdp100-es monitor (15 inch) in gebruik voor mijn primaire werkstation. ik heb gisteren een 9 inch monitor in huis gehaald, welke op dit moment zo'n 30 cm van de sony afstaat. het probleem is echter dat, wanneer ik de 9 inch monitor aanzet, het beeld van de 15 inch monitor behoorlijk begint te trillen. nu kan ik met dit trillende beeld nog wel leven, maar ik wil er absoluut zeker van zijn dat dit niet schadelijk is voor mijn sony monitor. kan iemand mij die garantie geven?

bij voorbaat vriendelijk dank :Y)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten ze op hetzelfde stopcontact? en zijn deze geaard?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:17
Druk allebei eens op degause!.

Verwijderd

Topicstarter
in feite zitten ze wel op hetzelfde stopcontact ja:

stopcontact -> 4-voudige stekkerdoos -> 6-voudige stekkerdoos -> 4-voudige stekkerdoos

op de eerste 4-voudige stekkerdoos is alleen de 6-voudige stekkerdoos aangesloten, deze dient dus enkel als 'verlengkabel' zeg maar.. van de 6-voudige stekkerdoos zijn alle 6 stopcontacten in gebruik, waarvan er 1 wordt gebruikt door de sony monitor, en 1 door de laatste stekkerdoos, waarop de 9 inch monitor en een 16-poorts hub op aan zijn gesloten.

het stopcontact is geaard, en de 6-voudige stekkerdoos heeft een overspanningsbeveiliging..

ge-flopt: de 9 inch monitor heeft geen degauss functie.. :/

Brothar: een stalen plaat ertussen zetten werkt niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 00:01 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

emp ?
Ik vermoedt dat de schermen toch nog te dicht bij elkaar staan, en dat het magnetisme van de 19" het beeld van de 15" beïnvloed (=trilling die je ziet).
Je zou anders kunne proberen een metalen plaat tussen de 2 monitoren te zetten (bijv. bakblik uit de oven ? Test het eens. Ik ben wel benieuwd of dat werkt.)

[Verder van elkaar afzetten is uiteraard ook een (test-)optie.]

[ Voor 15% gewijzigd door Brothar op 06-10-2003 00:15 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overigens ook al geprobeerd met de refresh rates van de monitoren te spelen, maar ook dit had geen effect (soms werd het zelfs erger :/)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
is die sony een triniton beeldbuis????? Jeweetwel zo'n mooi vlakke..
Want een triniton beeldbuis is nog gevoeliger voor andere beeldschermen als een gewone monitor omdat er een dradenmasker inzit ipv een standaard masker..
Probeer er no eens 10 cm afstnd tussen te doen.

Verwijderd

Topicstarter
sjek schreef op 06 October 2003 @ 00:16:
is die sony een triniton beeldbuis????? Jeweetwel zo'n mooi vlakke..
ja :)
Want een triniton beeldbuis is nog gevoeliger voor andere beeldschermen als een gewone monitor omdat er een dradenmasker inzit ipv een standaard masker..
Probeer er no eens 10 cm afstnd tussen te doen.
dan zou de monitor zo ongeveer naast mijn bureau liggen :X

ps: de vraag was trouwens niet hoe ik dit 'probleem' op los, maar of dit schadelijk is voor de sony monitor. :>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 00:24 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is het niet echt schadelijk voor de monitor. Maar ik zou het persoonlijk niet zo laten.

Hoe zou jij het vinden als je dag en nacht aan trillen was als je een monitor was :P

Verwijderd

Mischien een voeding of adapter achter je monitor liggen???? De adapter van mijn printer laat mijn monitor trillen.

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

dit had ik ook, je moet ze gewoon wat verder uit elkaar zetten :)

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Ik had excact hetzelfde met 1x iiyama 17" crt en 1x Dell P991 19" Trinitron CRT (Sony beeldbuis)

Door ze iets verder uit elkaar te zetten was het trillen gelukkig weg :)

inmiddels heb ik er met mijn tft helemaal geen last meer van >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Pubbert op 06-10-2003 12:56 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

[edit]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ze niet verder uit elkaar zetten, echt niet :/
Terw_Dan is tot nu toe de enige die enigzins antwoord op mijn vraag heeft gegeven: is het schadelijk voor de monitor?

btw Terw_Dan: weet je _ZEKER_ dat het niet schadelijk is?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Schadelijk is het niet, maar werkbaar is het dan ook niet meer.
Misschien dat een geaarde metalen plaat ertussen wel werkt.
Of misschien een grotere/betere 2de monitor zoeken. De meesten geven dit soort problemen niet.
Het is niet toevallig een speakerset of (blok)voeding die te dicht bij je eerste monitor is komen te staan? :)

Senile! Senile Oekaki

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 16:38:
ik kan ze niet verder uit elkaar zetten, echt niet :/
Terw_Dan is tot nu toe de enige die enigzins antwoord op mijn vraag heeft gegeven: is het schadelijk voor de monitor?

btw Terw_Dan: weet je _ZEKER_ dat het niet schadelijk is?
Nee.
Het is niet schadelijk. Het is puur het magnetische veld wat gebruikt wordt door de monitor om de electronen bundel (rood/groen/blauw) af te buigen.
Wat je ziet is dat ze elkaar beinvloeden. Als je er een uit zet zijn je trillingen weg en is het probleem weer op gelost.

Tandem rulez.... IBM s*cks

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Of volgende keer LCD scherm kopen en je kan zo pal ernaast zetten. LCD schermen hebben zulke problemen niet en beinvloeden de normale schermen niet. Vooral als je graag beide schermen dichtbij elkaar wil houden.

Het is niet erg fijn als schermen ver uit elkaar gezet moet worden terwijl je niet genoeg ruimte voor hebt op je bureau.

Mensen die b.v. in studio werken, moeten bijna letterlijk beide schermen tegen elkaar plaatsen (dual desktop of andere voor video)

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 07-10-2003 11:31 ]

Pagina: 1