Breedbeeld is geen breedbeeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:55
Mijn ouders hebben gistermorgen een Philips 82cm breedbeeld tv met ingebouwde DVD-speler gekocht, dit omdat we die achterlijke zwarte balken op de TV beu waren bij het bekijken van een DVD e.d.

Nu hebben we een paar DVD's bekeken, maar nog steeds hebben we balken, het beeld is gewoon breder, ons werd verteld dat een breedbeeld tv de zwarte balken weg zou nemen, en alles beeldvullend zou zijn, maa rnu blijkt daa rniks van te kloppen.

Hoe zi thet nou? Ik kan ook nergens iets concreets vinden over widescreen, anamorphic, wat verschillende formaten nou precies inhouden e.d.

In de search kan ik weinig terugvinden, maw zijn die balken nou wel of neit weg te krijgen?

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Auto formaat optie aangezet? Dit neemt een stuk van de zwarte balken weg. Helaas valt ook een stuk van het linker en rechterbeeld buiten het scherm.

Is dit niet waarom een tijd terug iemand de philips top probeerde te gijzelen?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
De balken gaan niet weg nee wanneer een film in bioscoop formaat wordt weergegeven. Veel DVD's zijn zo dus heb je nog steeds balken. Alleen wanneer je een DVD'tje kijkt die in echt 16:9 is dan heb je vol breedbeeld.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een breedbeeld TV moet je vaak nog instellen op het juiste beeldformaat.
Ik stel zelf mijn TV altijd in op 16:9ondertitel als ik film ga kijken.
Dan heb ik een ietwat zwarte rand onderin, maar passen de ondertitels er zonder probleem onder. Als ik de TV op automatisch laat staan (78cm Philips breedbeeld btw), vallen 9 van de 10 keer de ondertitels weg onderaan het beeld...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
In de search kan ik weinig terugvinden, maw zijn die balken nou wel of neit weg te krijgen?
Je moet ook niet de search van de Magriet gebruiken. GoT heeft een eigen search en er zijn honderden topics over dit onderwerp. Waaronder een paar erg goeie.

Dit is een topic met exact dezelfde vraag als die jij hebt:
Dit vind ik nu zoooo dom aan DVD
Lees hem eens, doe ideeën op en zoek dan zelf verder :)

Dit topic is gesloten.