[Postfix] amavisd via script aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
ik heb hier postfix draaien (op redhat) en heb daarbij spamassassin staan. Via de content filter spreek ik zo'n scrippie aan:

#!/bin/bash
/usr/bin/spamc | /usr/sbin/sendmail -i "$@"
exit $?

alleen dan een iets uitgebreidere (perl) versie zodat spamassassin niet voor iedereen aan hoeft te staan.

Nu wil ik ook een virusscanner erbij zetten en daarvoor eerst Amavis gebruiken. In de install-handleiding staat dat je dit erbij moet zetten:
'content_filter = smtp-amavis:[127.0.0.1]:10024'

maar dat zou betekenen dat ie m'n scrippie niet meer aanspreekt. Ik heb geprobeerd om vanuit m'n perl scrippie een socket verbinding te openen naar port 10024, dat werkt op zich wel maar er gebeurd verder nx.

Weet iemand dus hoe ik vanuit m'n perlscrippie kan zorgen dat die e-mail wel bij amavis beland (of een andere oplossing) ?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 10:25

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

zonder je perl-scriptje gaan werken! amavisd-new is namelijk goed in staat om en spamassassin aan te spreken en je virusscanner!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• muis
is het ook mogelijk dan om de users prefs uit de database te halen van spamassassin?

ik gebruik dat perl scrippie trouwens ook nog voor wat andere zooi, zoals auto-responder en het blokkeren van afzenders

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ik gebruik zelf op het moment Amavisd-new, dit in samenwerking met een database waar per e-mail adres gekozen kan worden voor verschillende opties. Aan en uitzetten van virus check en spam checks e.d. Dit staat ook in de docs hoe het moet enzo.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
Amavisd-new met SQL lookups. Te gebruiken met Amavisd-new.
Per user in te stellen spam en virusscan.

• muis
Voor m'n probleempje heb ik nu wel oplossing gevonden, in je master.cf moet je ook nog die smtp op een andere port laten luisteren. Ik heb daar nu gewoon nog m'n mini scrippie achter geplakt voor autoresponders. Zoiets als dit dus

127.0.0.1:10025 inet n - n - - smtpd
-o content_filter=filter

Die SQL lookups werken volgens mij ook goed nu. Maar is het alleen mogelijk om de velden te gebruiken die standaard worden aangegeven in de tabel. Of is het bijvoorbeeld ook mogelijk om iedere user zijn eigen banned_filenames aan te laten geven?

Pagina: 1