Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW/SS] Rembours en verzending

Pagina: 1
Acties:

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:16
Op de frontpage is voor de verzending/rembours een andere label opgenomen in 2 verschillende vensters. De ene keer heet het verzending en de andere keer rembours.

Voorbeeld:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/2506 hier staan rembourskosten van 7,50 terwijl dat een gewone verzending is. Terwijl het hier pricewatch: NEC ND-1300A 4x Verzending heet maar wel dezelfde waarde heeft.

Nu lijken sommige winkels erg goedkoop terwijl dat niet het geval is.

Nu vroeg ik mij af waarom dat is en of het niet beter is om dit duidelijker te maken.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Je kunt dingen laten verzenden onder rembours, verzending (!) onder rembours (!) dus. Dit is nu een keer de standaard die wij hanteren omdat de meeste mensen nu een keer het liefst onder rembours dingen bestellen bij winkels.
Of het duidelijker kan, tja vast wel. Maar dat gaat dan wel ten kosten van de layout, 'rembours kosten' is nu een keer langer dan 'verzending'.

http://twitter.com/randalpeelen

• Eskimootje
Maar waarom is er gekozen voor Verzending ipv Rembours nu staan er 2 verschillende benamingen voor hetzelfde. Net als een koe een dier is is een dier niet altijd een koe. Oftewel Rembours is altijd een verzendmethode terwijl verzending niet altijd onder rembours is. De prijs van Yorcom is gebaseerd op de verzending bij vooruitbetaling, wat dus niet klopt. En Verzending is nog altijd een langer woord dan Rembours dus dat de layout er slechter van word denk ik dus niet.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan toch gewoon op de website van de winkel zien of het verzending is of rembours? Verder zijn de prijzen van verzending op vooruitbetaling dermate lager dan rembours dat je daar zelf het onderscheid ook wel op kan maken bij de eerste aanblik.

• Eskimootje
Ja dat kan ik, maar is het niet makkelijk als het gewoon goed is op t.net?

• Eskimootje
*schop*

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-10 03:58

we_are_borg

You will Comply

Bij de een wordt een manier beschreven (rembours) van verzending, verzending is gewoon een verzamelnaam van de verschillende manieren van verzenden.

Wel is het zo dat de laagste prijs van verzending erin staat, dit is af en toe niet rechtvaardigt aan gezien het een vertekend beeld geeft als men prijzen en verzend kosten verglijkt.
Misschien dat er een paar extra velden erbij moet komen. Laat we zeggen:
1. Rembours
2. Vooruitbetaling
3. Koerrier
4. Internationaal
5. Extra verzekering.

Ik denk dat je dan wel de meest voorkomende heb gehad. Rembours en vooruitbetaling sprken voor zich. Koerrier (ik weet even de verzamel naam niet) is de snelst mogelijke manier van verzenden die een shop aan wilt bieden (excl. rembours en vooruitbetaling). Internationaal is voor naar een anderland of van het buitenland naar Nederland. Extra verzekeren is de hooge aansprakelijkheid die je kan gebruiken. 10 cellen bij de webshop is nog wel te doen volgens mij.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 16:58

Skef

Ik scheer.me

Er wordt in het verzendkosten-veld uitgegaan van de minimale verzendkosten, d8 ik...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Eskimootje
Misschien dat een plaatje het duidelijker maakt wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/verzending.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/rembours.jpg

Die laatste regel is trouwens vaak dan ook niet eens ingevuld, bij de meeste shops.

(srry van de verschrikkelijk brakke screenies)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Die laatste regel is ook vrij nieuw.

Een fout zoals dit kun je laten herstellen door gebruik te maken van

"Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/alert.gif Bedrijfsgegevens onjuist? hier aanmelden, te vinden achter de Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/edit.gif bij iedere prijs. Wij hebben geen mensen om continu bij alle shops te controleren of alles ingevuld en correct is.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-10-2003 17:04 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Wouter, naar wat ik begrepen heb wordt dit opgelost, het verzendingsveld komt (als het goed is) "minimale verzendkosten" te heten.

Bij het veld "overige verzendkosten" kunnen shops met een PWM-abbo zelf invullen wat de overige kosten kunnen zijn. Hoe dit gaat bij shops zonder abbo weet ik niet...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Skef schreef op 08 October 2003 @ 17:26:
Wouter, naar wat ik begrepen heb wordt dit opgelost, het verzendingsveld komt (als het goed is) "minimale verzendkosten" te heten.
Daar zijn wel bepaalde ideeën voor ja, maar waarom vertel je dat aan mij :?.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rembourskosten in de shop survey is nu veranderd in minimale verzendkosten.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Femme, ik zie eerlijkgezegd nog geen veranderingen hoor... Doel je echt op dit soort pagina's: http://www.tweakers.net/shopsurvey/1370 ?

Want daar staat nog vrolijk rembourskosten...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vaag, nog maar eens gecommit in het CVS.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 08-10-2003 20:09 ]

• Skef

Skef

Ik scheer.me

OK dan, mooi gefixt!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA>BZ

Pagina: 1