Toon posts:

eigen e-mail server

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om een mailserver op te zetten maar dat lukt me steeds niet goed. dus ben ik na gaan denken wat ik wil hebben.

het volgende wilik graag hebben :

eigen pop3 server en dan eigen e-mailadressen kunnen aanmaken onder mijn .nl domein en deze dan vervolgens kunnen uitlezen / verzenden waar ook ter wereld en ik draai een w2k server wie kan me nu verder helpen alles is in orde hiervoor gemaakt mx record....

ik heb de volgende machine draaien : w2k
ik heb workgroup mailserver geprobeerd
en lansuite en deerfield

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 22:01 ]

Verwijderd

Wat lukt er niet als ik vragen mag?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

beetje meer info is wel handig,
OS, mailserver, etc etc
firewalls die aanwezig zijn

let op dat je niet fijn als SPAM relay server gaat dienen. Op het moment dat je overal ter wereld wilt kunnen mailen, moet je geautenticeerd SMTP gaan gebruiken

If you choose to criticise you choose your enemies

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In ieder geval duidelijkheid verschaffen enzo

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:34

ralfbosz

xm create bosz -c

Welke software heb je geprobeerd is ook wel handig...

rm -r *

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

wat heb je geprobeerd en wat wil niet :? met zo weinig informatie kunnen wij je natuurlijk niet helpen. Zoek trouwens ook eens op google en hier op GOT.

we willen info zoals:
- specs
- besturingssysteem
- server programma
- dingen die je zelf al geprobeerd hebt
- beschrijving van probleem

dan pas kunnen we je verder helpen

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

eigen pop3 server en dan eigen e-mailadressen kunnen aanmaken onder mijn .nl domein en deze dan vervolgens kunnen uitlezen / verzenden waar ook ter wereld en ik draai een w2k server wie kan me nu verder helpen alles is in orde hiervoor gemaakt mx record....
En zet ook eens wat meer punten en komma's in je zinnen. Dit is onleesbaar zo.

[ Voor 65% gewijzigd door Tachyon op 05-10-2003 22:02 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Tachyon schreef op 05 October 2003 @ 22:01:
[...]

En zet ook eens wat meer punten en komma's in je zinnen. Dit is onleesbaar zo.
I.p.v mensen te gaan zitten bekritiseren over hoe ze schrijven kom dan met een concreet voorstel over hoe het wel zou moeten (met voorbeeld).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 22:06 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Als ik zo je post history ff bekijk leer jij niet echt snel.
Doe nou eerst eens wat er van jouw gevraagd wordt.
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 22:05:
[...]

I.p.v mensen te gaan zitten bekritiseren over hoe ze schrijven kom dan met een concreet voorstel over hoe het wel zou moeten (met voorbeeld).
Als je de post history bekijkt zie je dat dat in vorige topics geprobeerd is..... :Z

[ Voor 54% gewijzigd door Andre-85 op 05-10-2003 22:15 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Fijn dat een aantal mensen hierboven de topicstarter genadeloos afraggen. Het kan ook wel wat vriendelijker toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 22:08 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 22:08:
Fijn dat een aantal mensen hierboven de topicstarter genadeloos afraggen. Het kan ook wel wat vriendelijker toch?
check zijn history maar eens :z

dit is gewoon al de zoveelste keer dat de TS een topic opent en wederom niet aangeeft wat er fout gaat..

topicstarter: heb jij al wel even in de handleidingen gedoken van deze pakketen :? of denk je dat je met wat klikwerk wel een mailserver kunt opzetten :?

[ Voor 35% gewijzigd door Zwelgje op 05-10-2003 22:14 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 22:08:
Als je z'n posthistory bekijkt:

e-mail server
eimail server opzetten deel 2
mailserver
eigen isp

en dit huidige topic, dan is het niet zo heel raar dat mensen wat scherper reageren, en de topicstarter eerst proberen te sturen richting duidelijkheid, zelfwerkzaamheid, en compleetheid.

Men zal hem heus wel willen helpen, dat weet ik wel zeker, maar als de topicstarter zelf weinig duidelijkheid en initiatief laat zien, dan wordt het toch lastig, en moet hij daar eerst wat aan gaan doen, alvorens er naar z'n probleem van een eigen e-mailserver kan worden gekeken :)

Overigens zijn offtopic-posts idd verder dus niet nodig, hopelijk heeft settler2300 de boodschap begrepen en kan het alsnog goedkomen met dit topic ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 22:08:
In principe geef ik je gelijk, maar als je al 4 eerdere slotjes hebt gehad ben toch wel echt hardleers. De topic starter trekt zich in dit topic ook wederom niks aan van de huisregels. Neem dan ook maar aan dat dit topic het niet lang meer zal volhouden zonder slotje ;)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zal ik dan maar een voorzet geven als niemand dat doet... Jammer alleen dat ik niet zoveel kaas gegeten heb van dit onderwerp. Maar men zal me vast wel aanvullen.

Wat ik weet: mkb klanten van mn vorige werkgever hadden mailservers staan op lokatie. De klant had een abonnement bij een provider en die zorgde ervoor dat bv alle mail gericht aan @jouwdomein.com in 1 email adres wordt gedropt. In je mailserver programma (ik heb alleen met M(ail)Daemon gespeeld) moet je dan aangeven welk mailadres ie leeg moet halen, en ook aangeven -door middel van accounts aanmaken in je mailpakket- dat bv mail bestemd voor klaas@jouwdomein.com ook in de "box" van klaas komt.

Misschien ook een handige vraag: snap je uberhaupt iets van mailservers etc? Gezien je post history krijg ik niet dat idee. Als dat zo is kan je beter eens vragen aan ons hoe dit soort dingen in het algemeen in zn werk gaan, en die kennis proberen te vertalen naar instellingen in je mailserverpakket.

Als dit trouwens een rare werkwijze oid is hoor ik het graag mensen, ik wil ook best wat leren van dit topic ;)

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik zou het topic nog maar ff open houden voor z'n reactie. Dan kun je hem makkelijker een aantal dingen duidelijk maken.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je laatst bezoek was om 22:20, in die tijd zijn er 13 replies geplaatst waarop de TS had kunnen reageren met meer info.

We willen je best helpen, maar als je simpelweg weigert om de nodige informatie te geven schiet het ook niet op. Na 4 topics is nog steeds niet duidelijk wat er fout gaat, hoe moeten we je dan in godsnaam helpen :?

Stuur maar een mailtje waar een goede startpost in zit (duidelijk uitgelegd wat het probleem is in goed nederlands) naar samods@tweakers.net - zo lukt het dus niet.

offtopic:
In eimail server opzetten deel 2 beweerde je overigens dat je het op een PC met een Chello verbinding wilt hosten. Dan kan je het shaken, dat gaat nooit lukken om mail te ontvangen aangezien Chello port 25 blokkeert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.