Orange: belminuten onbeperkt geldig, reactie concurrentie?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43
Bij Orange blijven, zoals jullie ongetwijfeld weten door de reclame, je belminuten (abbo) of beltegoed (prepaid) onbeperkt geldig.

Momenteel is het - bij mijn weten - bij iedere andere maatschappij zodat je beltegoed vervalt na meestal een jaar. Bij mijn Telfort abbonement kan je je niet-gebruikte belminuten éénmalig meenemen, daarna vervallen ze.

Links en rechts hoor ik dat dit nieuwe Orange concept erg goed ontvangen wordt en het is dan ook gewaagd (als bedrijf zijnde, ivm kosten) maar gewoon supergoed.

Hoe zal de concurrentie hier op reageren, of heeft men al iets van een reactie gegeven door wijziging van voorwaarden? Want ik denk niet dat ze lang achter kunnen blijven, want Orange heeft hiermee echt goud in handen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ik denk dat de andere bedrijven best achter kunnen blijven. Hoeveel mensen gebruiken hun pre-paid nou een half jaar niet? Juist ja: dat zijn de oudere mensen. En daar maken ze toch al weinig winst op, dus zullen ze denk ik echt niet vanwege Orange hun policy aanpassen...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Bij orange is je beltegoed al tijden onbeperekt geldig, dat was zelfs al zo toen het dutchtone was. In ieder geval al ruim een jaar geleden (en dat is lang in de telecomwereld), toen ik mijn abbonnement afsloot :)

Het verschil is dat ze nu uitgebreid reclame er voor maken. Ik weet niet of de concurrentie daar ineens op gaat reageren.

Overigens vind ik het grootste voordeel van Orange dat al je kosten uit 1 bundel komen, dus je hebt geen aparte belminuten of zo. Dat heb ik (helaas) ook nog bij geen enkele andere maatschappijen gezien...

Reactie op merijnen:
Het gaat niet (alleen) om prepaid, maar om abbonnement. Bij Orange betaal je, bijvoorbeeld, 30 euro per maand en alle kosten voor bellen/smsen/... gaan van deze bundel af. Als je iets van deze bundel over houdt mag je dit dus onbeperkt meenemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hertog op 05-10-2003 21:56 . Reden: reactie op merijnen ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Precies, die mensen die niet op de hoogte zijn van die pre van Orange, die stappen ook niet over. Maar Orange heeft dat al jaren! Een dik jaar geleden ben ik om die reden overgestapt naar Orange.

Maar goed, als dit de enige reden zou zijn om over te stappen naar Orange, terwijl bijvoorbeeld de service en het netwerk net iets beter is bij je huidige provider, dan zijn er veel mensen die die stap niet maken....

Pas als er heel veel mensen overlopen naar Orange, en mensen het daadwerkelijk een gemis vinden bij de andere providers, dan kunnen die natuurlijk niet achterblijven. Maar zolang ze het niet doen, wrijven ze zich nog steeds in hun handen, het is namelijk pure winst!

[EDIT] precies, alles uit 1 bundel, dat was ook 1 van de redenen. Ik kreeg m'n bundel niet op, terwijl ik toch nog 60 piek moest dokken voor een 50 gulden abbo. Die 10 extra guldens waren mijn sms kosten... gewoon extra winst voor die gasten!

Wel heb ik het idee dat ik bij Orange kwa belminuten niet extreem goedkoper ben. Ik ben nog steeds voor rond de 30 Euro (60 gulden)

[ Voor 22% gewijzigd door jules op 05-10-2003 22:01 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-02 15:38

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik denk niet dat het vooral de ouderen zijn die hun beltegoed of belminuten niet opmaken. Als ik naar mezelf kijk zie ik al een verschil; ik houd iedere maand een aantal minuten over, die ik maar 1 maand mag meenemen. Deze minuten gooi ik in principe weg.

Nu maak ikzelf daar niet zo'n probleem van, helemaal omdat het slechts om een paar minuten gaat, maar ik ken een boel mensen die overstappen naar Orange of dat al gedaan hebben. Eén van de beweegredenen hiervan was o.a. het niet vervallen van het beltegoed of de belminuten.

Ik denk dat op het moment dat andere providers merken dat ze klanten verliezen of minder klanten binnenkrijgen door deze actie van Orange, de andere providers in ieder geval met een tegenactie zullen komen. Dit kan zijn dat ook bij hun het beltegoed of de belminuten niet vervallen, maar het zou ook een andere actie kunnen zijn.

Ik vind het in ieder geval niet erg. Dit creeërt namelijk concurrentie en dat betekend vaak dat de klanten er op vooruit gaan.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham