Hoe waarde 25000 in te stellen bij SMTP server port?

Pagina: 1
Acties:

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Frisse install van Win XP Pro doorgevoerd. Heraanmaak van e-mail accounts dus ook nodig. Voor uitgaande mail vereist SoftHome.net als smtp server: mail.SoftHome.net met als poort de waarde 25000.

Onder <E-mailaccounts> bij <Extra> onder Outlook van Office XP (NL) de <bestaande e-mail accounts weergeven> mijn mail.softhome.net van het type pop/smtp geselecteerd. Via <wijzigen> en vervolgens <meer instellingen> kan onder de tab <geavanceerd> de waarde voor uitgaande mail aangepast worden.
In mijn situatie moet bij smtp dus de waarde 25000 komen te staan.
Echter ... het bewuste invoerveld laat slechts een waarde van vier en geen vijf posities invoer toe.

Totdat deze waarde - net als vóór de herinstallatie - weer is ingebracht, kan ik geen uitgaande softhome webmail via Outlook verzenden. O ja, 't is géén firewall kwestie o.i.d.

Daarom de vraag:
Hoe kan ik - eventueel elders - toch de vereiste waarde van 25000 opgevoerd krijgen voor mijn POP account?

The desire to know is natural to all good people!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager

kijk daar eens onder. Als je wat doorclickt zie je allerlei accounts, en ook een portnumber. Een beetje creativiteit moet je er komen. Maak wel eerst een goede backup :)

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Elevator,
Opgegeven sleutel heb ik in het register niet onder HKEY_CURRENT_USER gevonden. Wel een ...\Microsoft\Internet Communicatie Wizard en een ...\Microsoft\Internet Mail and News Manager, maar beiden tonen niet de gevraagde info als ik dieper ga.

Ben daarna het - gehele - register gaan doorzoeken op (gedeeltes van) providernamen en/of accountnamen etc. De namen van de providers gevonden, maar kon geen insteek ontdekken naar poortinstellingen. De accountnamen zoekopdracht leverde helemaal geen resultaat op.

Wil je nog eens dieper c.q. preciezer kijken wat de juiste sleutel o.i.d. zou moeten zijn? Durf is aanwezig. Creativiteit ook, doch binnen het gebied van het register is dat laatste mij niet direct gegeven.

Verwijderd

Je kunt een waarde van 4 cijfers invoeren, toch? Voer dan even 1234 in, en doorzoek je register op '1234'.

• dominion99
  • Laatst online: 13-08-2025
Weet je 100% zeker dat je poort 25000 moet hebben en niet gewoon 25, 25 is de standaard email poort iig. Misschien moet je die eens proberen

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Dominion99
Yep! Poort 25000 is 100% zeker, zie het onderstaande gekopieerde van SoftHome.net.

To set up your POP account, you need at minimum the following information:
POP server: mail.SoftHome.net
SMTP server: mail.SoftHome.net (port 25000)
Optionally, turn SMTP AUTH on.

De Generaal
Goed bedacht. Zelf eerst ook verschillende willekeurige waarden ingevoerd en getracht terug te vinden. Is echter een mijl op zeven en brengt niet overal altijd even duidelijk naar voren dat het om de poort-waarde gaat. Derhalve die aktie gestopt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sorry - ik dacht eigenlijk dat je Outlook Express bedoelde toen je Outlook zei |:(

Voor Outlook is dit de key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook

Hieronder zullen dan een aantal langere hex numbers staan - normaal; gesproken staat er eentje bij met een subfoldertje daaronder. Die klap je uit en je loopt door elke folder heen, door de "Accountname" open te doen kan je lezen wat de waarde is, en als je hem tegenkomt zal je in die entry ook een "SMTP Port" zien staan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

roba schreef op 06 October 2003 @ 00:23:
Dominion99
Yep! Poort 25000 is 100% zeker, zie het onderstaande gekopieerde van SoftHome.net.

To set up your POP account, you need at minimum the following information:
POP server: mail.SoftHome.net
SMTP server: mail.SoftHome.net (port 25000)
Optionally, turn SMTP AUTH on.
Doet mij denken dat ze ook op de normale port 25 draaien, maar dat je dan alleen kunt sturen door SMTP authentication te gebruiken. Die poort gebruiken ze gegarandeerd om spammers het wat moeilijker te maken e-mail te sturen met hun schijnbaar open-relay.

Je kunt toch ook gewoon de SMTP van je ISP gebruiken? Of hebben die een rare constructie dat abonnees niet kunnen mailen? ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Elevator
Op het aangegeven pad in het register inderdaad in één van de submapjes de SMTP aanduiding gevonden behorende bij SoftHome.net. De vier aldaar gevonden versies zijn: SMTP Server, SMTP Use Auth, SMTP Use SPA en SMTP User.

Ze stuk-voor-stuk geopend hebbende, denk ik dat de eerste en/of de laatste waarschijnlijk opportuun is. Daar ik echter geen kaas heb gegeten van hetgeen ik vervolgens onderliggend gepresenteerd krijg, ontdek ik vooralsnog niet iets dat op een mogelijke poort aanduiding lijkt.

Kun je me nog bij dat (vermoedelijk) laatste stapje nog even een keer behulpzaam zijn? Met name: wat zou ik moeten zien én hoe pas ik het vervolgens aan.
Alvast reuze bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door roba op 07-10-2003 22:37 ]

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Voorzichtig schopje?

Verwijderd

Je vindt de poortwaarde niet doordat ze 'm hexadecimaal opslaan. Als je je calculator op 'wetenschappelijk' zet (onder 'beeld') kun je omrekenen.

Ik vond een 'SMTP Port' key in de volgende mappen:
reg:
1
2
3
4
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts\000001
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\000001
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\000002
enz. 

Die eerste is waarsch. afkomstig van de 'internet connection wizard' welke je bij de 1st run van IE krijgt. Die 2e key moet je hebben.

De reden waarom je je nummervolgorde niet vond, is omdat ze het hexadecimaal opslaan. Je kunt decimaal omrekenen naar hexadecimaal met je windows calculator (beeld --> wetenschappelijk). Voor 25000 moet je '61A8' als waarde gebruiken. Poort 25 is 19 in hexadecimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 23:03 ]

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Genoemde map in register snel gevonden. Bewuste "Accounts" zijn echter blanco (geen waarde ingesteld). Dus geen submappen als 000001, 000002 etc. Ik overweeg mijn inspanningen - noodgedwongen - maar te stoppen. Hoewel de oplossing er dus nog niet is, ben ik wel weer een heel stuk wijzer op register gebied geworden.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 20:35

slaay

Natuurbeleven.com

Misschien valt dit wel te proberen:
SMTP server: mail.softhome.net:25000 en als het kan poort nummer verwijderen bij Advanced options.

Zoniet dan kijk hier eens: http://www.softhome.net/help/pop_outlook97.html met name naar de forward regel!

Dich bis echt unne foëzen haas

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Dank. Heb het direct uitgeprobeerd.
Helaas.... werkt ook niet.

Verhaal laat me niet los. Heb bij 'buurman' eens onder zijn W2k gekeken. Verrasssend! Aldaar geldt de restrictie van vier posities voor de SMTP-poort zoals bij mij het geval is, helaal niet. Kon daar gewoon tot (ik meen) zeven posities invoeren. Merkwaardig.
Me dunkt dat mijn ervaren beperking tot vier dus ligt aan de Outlook-versie zoals die bij Office XP is ingesloten. Iets dat bij de W2k-versie dus niet het geval is.

Verwijderd

Outlook van Office 2000 laat je inderdaad meer cijfers invoeren, dat had ik ook al aangegeven. De waarheid zit toch in je register, probeer nog eens een random getal in te voeren en dan je register doorzoeken op de hexadecimale representatie van dat getal.

Neem bv. eens 4321 als poortwaarde en doorzoek je register op 10E1. Je zult best wel oneigenlijke hits tegenkomen, maar op deze manier moet je binnen 10 minuten bij de juiste key uitkomen.

• roba

roba

Ook Olrik gekend?

Topicstarter
Hoop gepuzzle. Wist soms absoluut niet wat ik zag c.q. hoe ik het moest interpreteren. Volgde desalniettemin 'domweg' de diverse suggesties van 'trial and error'. En ... met uiteindelijk het gewenste resultaat. Heel blij.

Pagina: 1