ik heb net de zalman ZM80C-HP heatpipe cooler op mn hercules radeon 9800 pro geinstalleerd. nu staat er in het boekje dat de twee heatsinks de zelfde temperatuur moeten hebben. maar dat zijn ze niet, de achterkant (of bovenkant)van de kaart is duidelijk kouder. er staat dat ik moet controleren of 1 de coolpasta goed is aangebracht 2 de gpu en de heatsink goed contact maken 3 of de heatsinks contact maken met de heatpipe.
dat heb ik natuurlijk gecontroleerd en dat leek allemaal goed te zitten:1 de coolpasta zat er duidelijk goed tussen 2. de bovenkant werd wel warm dus die moet goed zitten 3 was ook duidelijk door de coolpasta te zien.
het is niet zo dat de bovendste heatsinks helemaal niet warm wordt, want als ik de ventilator uitzet wordt de onderste heet en de bovenste ook behoorlijk warm, maar zeker niet de zelfde temperatuur. de case ventilators zijn het ook niet.
hoe kan dit nog anders komen.
dat heb ik natuurlijk gecontroleerd en dat leek allemaal goed te zitten:1 de coolpasta zat er duidelijk goed tussen 2. de bovenkant werd wel warm dus die moet goed zitten 3 was ook duidelijk door de coolpasta te zien.
het is niet zo dat de bovendste heatsinks helemaal niet warm wordt, want als ik de ventilator uitzet wordt de onderste heet en de bovenste ook behoorlijk warm, maar zeker niet de zelfde temperatuur. de case ventilators zijn het ook niet.
hoe kan dit nog anders komen.